• Посилання скопійовано

Облік оплати за оренду паю через «Укрпошту»

Сільськогосппідприємство здійснює оплату орендної плати за паї через «Укрпошту», якій надсилаються кошти та відомість в електронному вигляді. «Укрпошта» перераховує кошти отримувачам, а також ПДФО, ВЗ та утримує свою комісію або ж повертає підприємству у разі неможливості перерахування. Як обліковувати такі операції?

Згідно з інформацією, наведеною на сайту УДППЗ, «Укрпошта» пропонує підприємствам та організаціям всіх форм власності для проведення виплат (орендної плати за землю, заробітної плати, страхових виплат, аліментів, тощо) скористатися послугою з пересилання поштових переказів, яка здійснюється в рамках внутрішньодержавної платіжної системи «Поштовий переказ».

Поштові перекази від юридичних осіб приймаються для пересилання після надходження грошових коштів на рахунок УДППЗ «Укрпошта».

При цьому, варто зауважити, що все таки УДППЗ «Укрпошта» наразі ще немає статусу «поштового банку», тому для обліку коштів, що перераховуються, використовувати субрахунки рахунку 31 не доречно. Фактично «Укрпошта» здійснює переказ коштів за дорученням підприємства – тобто виступає агентом і відповідно після отримання від підприємства коштів у «Укрпошти» виникає зобов’язання здійснити подальший переказ цих коштів. Тому вважаємо, що кошти, що було перераховано підприємством «Укрпошті», повинні ним відображатися на субрахунку 377.

Таким чином, бухгалтерські записи будуть виглядати так:

Операція

Дт

Кт

Перераховано кошти на Укрпошту для подальшого перерахування

377

311

Укрпоштою здійснено перерахунок на користь власника паю

685

377

Укрпоштою перераховано ПДФО

641 ПДФО

377

Укрпоштою перераховано військовий збір

642 ВЗ

377

Комісія Укрпошти за здійснення переказу

92

377

Повернуто несплачені Укрпоштою грошові кошти

311

377

 

Первинні документи

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Своєю чергою, п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Отже, вважаємо, що УДППЗ «Укрпошта» має надати підприємству відомість або інше підтвердження про здійснення перерахування коштів на рахунок їх одержувачам, сплату податків, а також про суму утриманої за переказ комісії.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025143
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 267
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025418
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025131
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025180