• Посилання скопійовано

Облік оплати за оренду паю через «Укрпошту»

Сільськогосппідприємство здійснює оплату орендної плати за паї через «Укрпошту», якій надсилаються кошти та відомість в електронному вигляді. «Укрпошта» перераховує кошти отримувачам, а також ПДФО, ВЗ та утримує свою комісію або ж повертає підприємству у разі неможливості перерахування. Як обліковувати такі операції?

Згідно з інформацією, наведеною на сайту УДППЗ, «Укрпошта» пропонує підприємствам та організаціям всіх форм власності для проведення виплат (орендної плати за землю, заробітної плати, страхових виплат, аліментів, тощо) скористатися послугою з пересилання поштових переказів, яка здійснюється в рамках внутрішньодержавної платіжної системи «Поштовий переказ».

Поштові перекази від юридичних осіб приймаються для пересилання після надходження грошових коштів на рахунок УДППЗ «Укрпошта».

При цьому, варто зауважити, що все таки УДППЗ «Укрпошта» наразі ще немає статусу «поштового банку», тому для обліку коштів, що перераховуються, використовувати субрахунки рахунку 31 не доречно. Фактично «Укрпошта» здійснює переказ коштів за дорученням підприємства – тобто виступає агентом і відповідно після отримання від підприємства коштів у «Укрпошти» виникає зобов’язання здійснити подальший переказ цих коштів. Тому вважаємо, що кошти, що було перераховано підприємством «Укрпошті», повинні ним відображатися на субрахунку 377.

Таким чином, бухгалтерські записи будуть виглядати так:

Операція

Дт

Кт

Перераховано кошти на Укрпошту для подальшого перерахування

377

311

Укрпоштою здійснено перерахунок на користь власника паю

685

377

Укрпоштою перераховано ПДФО

641 ПДФО

377

Укрпоштою перераховано військовий збір

642 ВЗ

377

Комісія Укрпошти за здійснення переказу

92

377

Повернуто несплачені Укрпоштою грошові кошти

311

377

 

Первинні документи

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Своєю чергою, п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Отже, вважаємо, що УДППЗ «Укрпошта» має надати підприємству відомість або інше підтвердження про здійснення перерахування коштів на рахунок їх одержувачам, сплату податків, а також про суму утриманої за переказ комісії.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4325
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5527
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025222
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025219