• Посилання скопійовано

Облік оплати за оренду паю через «Укрпошту»

Сільськогосппідприємство здійснює оплату орендної плати за паї через «Укрпошту», якій надсилаються кошти та відомість в електронному вигляді. «Укрпошта» перераховує кошти отримувачам, а також ПДФО, ВЗ та утримує свою комісію або ж повертає підприємству у разі неможливості перерахування. Як обліковувати такі операції?

Згідно з інформацією, наведеною на сайту УДППЗ, «Укрпошта» пропонує підприємствам та організаціям всіх форм власності для проведення виплат (орендної плати за землю, заробітної плати, страхових виплат, аліментів, тощо) скористатися послугою з пересилання поштових переказів, яка здійснюється в рамках внутрішньодержавної платіжної системи «Поштовий переказ».

Поштові перекази від юридичних осіб приймаються для пересилання після надходження грошових коштів на рахунок УДППЗ «Укрпошта».

При цьому, варто зауважити, що все таки УДППЗ «Укрпошта» наразі ще немає статусу «поштового банку», тому для обліку коштів, що перераховуються, використовувати субрахунки рахунку 31 не доречно. Фактично «Укрпошта» здійснює переказ коштів за дорученням підприємства – тобто виступає агентом і відповідно після отримання від підприємства коштів у «Укрпошти» виникає зобов’язання здійснити подальший переказ цих коштів. Тому вважаємо, що кошти, що було перераховано підприємством «Укрпошті», повинні ним відображатися на субрахунку 377.

Таким чином, бухгалтерські записи будуть виглядати так:

Операція

Дт

Кт

Перераховано кошти на Укрпошту для подальшого перерахування

377

311

Укрпоштою здійснено перерахунок на користь власника паю

685

377

Укрпоштою перераховано ПДФО

641 ПДФО

377

Укрпоштою перераховано військовий збір

642 ВЗ

377

Комісія Укрпошти за здійснення переказу

92

377

Повернуто несплачені Укрпоштою грошові кошти

311

377

 

Первинні документи

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Своєю чергою, п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Отже, вважаємо, що УДППЗ «Укрпошта» має надати підприємству відомість або інше підтвердження про здійснення перерахування коштів на рахунок їх одержувачам, сплату податків, а також про суму утриманої за переказ комісії.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0581
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0629
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202420
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202432
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410