• Посилання скопійовано

Як обліковувати витрати на оренду складського приміщення?

Підприємство здійснює виробництво продукції. На орендованому складі зберігаються як матеріали для виробництва, так і готова продукції. Як обліковувати витрати на оренду такого складу, зарплату його персоналу, а також зарплату водія, що здійснює транспортування матеріалів на виробництво і готової продукції назад на склад?

Спочатку зауважимо, що витрати на оренду складського приміщення, оплату праці персоналу, який обслуговує таке приміщення (завідувача складу, комірника, вантажників), а також оплату праці водія, який здійснює транспортування матеріалів із складу на виробництва і готової продукції з виробництва на склад, не збільшують первісну вартість таких товарів (або первісну вартість запасів), а потрапляють до витрат поточного періоду. Детальніше, чому так, ми розглядали у нашому аналітичному матеріал.

Згідно з п. 15 П(С)БО 16 до складу загальновиробничих витрат включаються, зокрема, інші витрати (внутрішньозаводське переміщення матеріалів, деталей, напівфабрикатів, інструментів зі складів до цехів і готової продукції на склади; нестачі незавершеного виробництва; нестачі і втрати від псування матеріальних цінностей у цехах; оплата простоїв тощо).

Тобто витрати на оплату праці водія, що здійснює транспортування матеріалів з складського приміщення до виробництва і з виробництва готової продукції на склад, є загальновиробничими витратами підприємства.

Що ж до витрат на оренду складського приміщення, оплату праці персоналу, який обслуговує таке приміщення (завідувача складу, комірника, вантажників), то вважаємо, що такі витрати також доцільно відносити на загальновиробничі витрати.

Методрекомендації №226, зокрема, пункт 20, яким рекомендується витрати на зберігання товарів (продукції) відносити до витрат на збут, в даному випадку не доречні, оскільки ці методрекомендації передбачені для торговельної діяльності.

Своєю чергою, П(С)БО не містять правил відображення у складі витрат сум витрат, що понесені на оренду складського приміщення та заробітної плати персоналу, що його обслуговує. Разом з тим у П(С)БО не міститься і порядку розподілу витрат, які було понесено в зв’язку з різними цілями. Однак такий документ є на самому підприємстві – це облікова політика. Зокрема, облікова політика підприємства — це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання та надання фінансової звітності (ст. 1 Закону про бухоблік та ч. 1 п. 3 НПБО 1). Кожне підприємство має право визначати свою облікову політику, самостійно погоджуючи її з власником або уповноваженим органом відповідно до статутних документів (ч. 5 ст. 8 Закону про бухоблік).

У п. 2.1 Методрекомендацій №635 визначено зміст розпорядчого документа наказу про облікову політику. Так, у ньому, зокрема, зазначається перелік і склад змінних і постійних загальновиробничих витрат, бази їх розподілу. Крім того, на думку автора, у обліковій політиці також може бути встановлено порядок розподілу певних видів витрат, що використовуються в різних цілях. Таким чином, підприємство у своїй обліковій політиці може навести порядок віднесення зазначених у запитанні витрат або повністю на загальновиробничі витрати, або ж частково на загальновиробничі витрати, а частково до витрат на збут.

Якщо підприємство прийме рішення здійснювати розподіл зазначених у запитанні витрат, то тут варто спиратись на приблизні пропорції використання складських приміщень для зберігання готової продукції та матеріалів. Це не обов’язково повинен бути чіткий розрахунок, який базується на якомусь конкретному показнику (вартості або кількості). Це може бути усереднених показник, що базується на рішенні керівника або інших уповноважених осіб (або ж взагалі може бути застосовано розподіл 50% на 50%, якщо складське приміщенні, а також робота персоналу приблизно рівно розподіляються між готовою продукцією та матеріалами).

Отже, підсумовуючи вищенаведене можна зробити висновок, що підприємство самостійно у своїй обліковій політиці визначає чи відносяться витрати на оренду складського приміщення та заробітну плату персоналу, що його обслуговує на загальновиробничі витрати (рахунок 91) або ж частково на загальновиробничі, а частково - на витрати на збут (рахунок 93). При цьому, витрати на транспортування матеріалів на виробництво і готової продукції назад на склад відносяться повністю до загальновиробничих витрат (рахунок 91).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4325
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5527
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025222
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025219