• Посилання скопійовано

Як класифікується дебіторська заборгованість з метою її дисконтування?

Постачальник з покупцем уклав договір від 02.01.2020 р. Згідно з умовами договору постачання товару повинно відбутися до 05.03.2020 р., а оплата - до 01.02.2021 р. Чи є така заборгованість довгостроковою чи короткостроковою з метою визначення необхідності її дисконтування?

Згідно з змінами, внесеними наказом Мінфіну №379, дисконтуванню підлягає вся довгострокова заборгованість (більше 1 року): як дебіторська, так і кредиторська (не тільки та, яка передбачає сплату (отримання) відсотків).

Відповідно до термінів, неведених у П(С)БО 10, довгострокова дебіторська заборгованість - сума дебіторської заборгованості, яка не виникає в ході нормального операційного циклу та буде погашена після дванадцяти місяців з дати балансу.

Своєю чергою, безпосередньо дебіторська заборгованість - сума заборгованості дебіторів підприємству на певну дату.

В даному випадку, до відвантаження продукції покупцю, заборгованість у нього перед постачальником не виникає. Відповідно, не виникає і у постачальник дебіторська заборгованість такого покупця.

Таким чином, якщо після відвантаження продукції (тобто тоді, коли фактично виникає дебіторська заборгованість) на дату балансу строк її погашення становить менше 12 календарних місяців - така заборгованість не є довгостроковою.

Отже, для класифікації заборгованості відштовхуватись слід не від самої дати виникнення дебіторської заборгованості, а від дати балансу, яка настає після виникнення такої дебіторської заборгованості (фактичного відвантаження покупцю).

Лише укладання договору не призводить до змін у структурі балансу постачальника та покупцю (виникнення дебіторської та кредиторської заборгованості).

Згідно з умовами запитання постачання товару повинно відбутися до 05.03.2020 р., відповідно для класифікації заборгованості як поточну, строк її погашення з 31.03.2020 року повинен становити менше 12 місяців (тобто до 31.03.2021 р.).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554