• Посилання скопійовано

Як класифікується дебіторська заборгованість з метою її дисконтування?

Постачальник з покупцем уклав договір від 02.01.2020 р. Згідно з умовами договору постачання товару повинно відбутися до 05.03.2020 р., а оплата - до 01.02.2021 р. Чи є така заборгованість довгостроковою чи короткостроковою з метою визначення необхідності її дисконтування?

Згідно з змінами, внесеними наказом Мінфіну №379, дисконтуванню підлягає вся довгострокова заборгованість (більше 1 року): як дебіторська, так і кредиторська (не тільки та, яка передбачає сплату (отримання) відсотків).

Відповідно до термінів, неведених у П(С)БО 10, довгострокова дебіторська заборгованість - сума дебіторської заборгованості, яка не виникає в ході нормального операційного циклу та буде погашена після дванадцяти місяців з дати балансу.

Своєю чергою, безпосередньо дебіторська заборгованість - сума заборгованості дебіторів підприємству на певну дату.

В даному випадку, до відвантаження продукції покупцю, заборгованість у нього перед постачальником не виникає. Відповідно, не виникає і у постачальник дебіторська заборгованість такого покупця.

Таким чином, якщо після відвантаження продукції (тобто тоді, коли фактично виникає дебіторська заборгованість) на дату балансу строк її погашення становить менше 12 календарних місяців - така заборгованість не є довгостроковою.

Отже, для класифікації заборгованості відштовхуватись слід не від самої дати виникнення дебіторської заборгованості, а від дати балансу, яка настає після виникнення такої дебіторської заборгованості (фактичного відвантаження покупцю).

Лише укладання договору не призводить до змін у структурі балансу постачальника та покупцю (виникнення дебіторської та кредиторської заборгованості).

Згідно з умовами запитання постачання товару повинно відбутися до 05.03.2020 р., відповідно для класифікації заборгованості як поточну, строк її погашення з 31.03.2020 року повинен становити менше 12 місяців (тобто до 31.03.2021 р.).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Встановлення вартісного критерію ОЗ 70 000 грн у обліковій політиці ТОВ
    Чи може ТОВ на загальній системі оподаткування (малодохідник з ПДВ) встановити в обліковій політиці вартісний критерій основних засобів 70 000 грн та списувати всі ОЗ вартістю до 70 000 грн на витрати у розмірі 100%? Які податкові ризики виникають при застосуванні такого критерію?
    Сьогодні 14:4348
  • Закриття дебетового сальдо рахунку 6412 після втрати статусу платника ПДВ
    ТОВ на загальній системі позбавлене реєстрації платника ПДВ через відсутність оподатковуваних операцій протягом 12 місяців. На дату анулювання реєстрації обліковується дебетове сальдо за рахунком 6412, що виникло внаслідок перевищення вхідного ПДВ над вихідним у період активної діяльності (не є помилкою). Чи потрібно та яким чином закрити це сальдо в бухобліку?
    Сьогодні 14:0442
  • Особливості оподаткування продажу ОЗ після переходу з єдиного податку на загальну систему
    Підприємство — платник ЄП (ІІІ група, 3% + ПДВ) перейшло на загальну систему оподаткування (ПДВ) з 01.01.2025 р. Підприємство не застосовує податкові різниці. Перебуваючи на спрощеній системі, отримано аванс у розмірі 225,00 тис. грн за ОЗ. Відвантаження та остаточний розрахунок на загальній системі. Залишкова вартість ОЗ - 0. Загальна сума договору - 1300,00 тис. грн. Як відобразити таку операцію в обліку та оподаткувати?
    Сьогодні 13:0716
  • Розподіл орендної плати при помилках у призначенні платежу
    Юрособа на ЄП 5% здає в оренду власну нерухомість. Перший орендар (ФОП) має три договори оренди, але платить однією сумою, вказуючи лише номер одного договору. Другий орендар (ТОВ) вказує в платіжці номер закінченого договору замість діючого. Чи є розподіл отриманих сум у бухобліку за фактичними договорами взаємозаліком, забороненим пп. 291.6 ПКУ для платників ЄП? Чи достатньо пояснювальних листів від орендарів для коректного відображення операцій?
    Сьогодні 12:4521
  • Придбали генератор з пальним: що в обліку?
    ТОВ придбало дизель-генератор. Після місяця роботи з'ясувалося, що кількість витраченого палива перевищує кількість придбаного палива за місяць. При придбанні генератора в баку було пальне. У документах постачальник зазначив передачу тільки генератора. Як відобразити в обліку надлишок пального?
    Сьогодні 09:0638