• Посилання скопійовано

Чи можна відшкодувати витрати працівника на заправку службового авто за два місяці?

Підприємство - платник ПДВ, податку на прибуток на загальних підставах. Працівники заправляли службові авто за власний кошт, аванс не видавався, чеки є. Чи можна скласти на кожну заправку авансовий звіт та відшкодувати їх за період з травня по червень 2020 року?

Насамперед зазначимо, що законодавчо не встановлено строків на розрахунки з працівником, що витратив власні кошти на господарські потреби підприємства, адже така операція регулюється Цивільним кодексом.

Нацбанк у листі  від 14.09.2016 р. № 18-0005/76945 вважає, що між працівником та його роботодавцем в такому випадку виникають цивільно-правові відносини (але без укладання договору доручення). Зазначені особи мають керуватись вимогами статей 1159 та 1160 ЦКУ, які передбачають відшкодування витрат підприємством, у разі якщо придбані товари (роботи, послуги) своєчасно та у повному обсязі оприбутковані та відображені у бухобліку підприємства.

Мінфін у листі від 01.12.2016 р. №31-11170-16-29/34246 наголошує, що якщо працівник подав авансовий звіт за такими витратами, то роботодавець має визнати заборгованість перед ним і відобразити її за кредитом субрахунку 372, який має назву "Розрахунки з підзвітними особами".

Також те, що відшкодування витрат здійснюється за авансовим звітом, говорить про те, що це цивільно-правові відносини.  При цьому немає значення, чи був із працівником попередньо укладений договір доручення. Працівник, який подав такий звіт, матиме право на відшкодування. Щоб отримати право на відшкодування витрат, працівнику потрібно підтвердити їх документально, в даному випадку такими документами будуть чеки.

Отже, в даному випадку можна прийняти від працівників авансові звіти про придбання пального для заправки автомобілів, провести їх в обліку у звичайному порядку та відшкодувати працівникам витрачені кошти.

Також читайте на цю тему, в тому числі і про історію цього питання, коли податківці бажали оподатковувати відшкодовані суми ПДФО та військовим збором, тут.

Станом на зараз податківці вже погодилися з тим, що ПДФО та ВЗ тут не буде.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024286
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453