• Посилання скопійовано

Чи погоджувати держпідприємству списання пошкоджених ОЗ?

Внаслідок стихії пошкоджено ОЗ первісною (переоціненою) вартістю 20 тис. грн, належні держкомерційному підприємству. Чи можна їх списати без погодження з вищестоящою організацією (Держкомлісгоспом)?

Відповідь на це питання шукаємо в Порядку №1314.

Майно, пошкоджене внаслідок стихійного лиха, підлягає списанню (пп. 2 п. 4 Порядку №1314).

В п. 5 цього Порядку сказано, що списання майна здійснюється на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. А списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. грн,  здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта.

Перелік суб’єктів управління наведено в ч. 1 ст. 4 Закону №185. Там зазначені КМУ, Мінекономрозвитку, інші міністерства, державні господарські об’єднання тощо.

Тобто, суб’єкти управління – це вищестоящі організації стосовно відповідного державного комерційного підприємства. З питання, на яке ми відповідаємо, випливає, що для конкретного підприємства такою організацією є Держкомлісгосп.

Отже, з норм Порядку №1314 випливає, що списувати майно самостійно, без погодження з вищестоящою організацією можна тільки при виконанні двох критеріїв одночасно:

  • ОЗ повністю амортизовані. Тобто, амортизація на ОЗ вже не нараховується;
  • первісна (переоцінена) вартість менше 20 тис. грн.

Тому якщо стихією пошкоджені ОЗ, які повністю амортизовані (і первісна (переоцінена) вартість яких до 20 тис. грн), для їх списання не потрібне погодження Держлісгоспу. Якщо такі ОЗ амортизовані не повністю (нарахування амортизації продовжується), для списання потрібне погодження Держлісгоспу.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554