• Посилання скопійовано

Чи погоджувати держпідприємству списання пошкоджених ОЗ?

Внаслідок стихії пошкоджено ОЗ первісною (переоціненою) вартістю 20 тис. грн, належні держкомерційному підприємству. Чи можна їх списати без погодження з вищестоящою організацією (Держкомлісгоспом)?

Відповідь на це питання шукаємо в Порядку №1314.

Майно, пошкоджене внаслідок стихійного лиха, підлягає списанню (пп. 2 п. 4 Порядку №1314).

В п. 5 цього Порядку сказано, що списання майна здійснюється на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. А списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. грн,  здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта.

Перелік суб’єктів управління наведено в ч. 1 ст. 4 Закону №185. Там зазначені КМУ, Мінекономрозвитку, інші міністерства, державні господарські об’єднання тощо.

Тобто, суб’єкти управління – це вищестоящі організації стосовно відповідного державного комерційного підприємства. З питання, на яке ми відповідаємо, випливає, що для конкретного підприємства такою організацією є Держкомлісгосп.

Отже, з норм Порядку №1314 випливає, що списувати майно самостійно, без погодження з вищестоящою організацією можна тільки при виконанні двох критеріїв одночасно:

  • ОЗ повністю амортизовані. Тобто, амортизація на ОЗ вже не нараховується;
  • первісна (переоцінена) вартість менше 20 тис. грн.

Тому якщо стихією пошкоджені ОЗ, які повністю амортизовані (і первісна (переоцінена) вартість яких до 20 тис. грн), для їх списання не потрібне погодження Держлісгоспу. Якщо такі ОЗ амортизовані не повністю (нарахування амортизації продовжується), для списання потрібне погодження Держлісгоспу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20248
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024259
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202428
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202451