Відповідь на це питання шукаємо в Порядку №1314.
Майно, пошкоджене внаслідок стихійного лиха, підлягає списанню (пп. 2 п. 4 Порядку №1314).
В п. 5 цього Порядку сказано, що списання майна здійснюється на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. А списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. грн, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта.
Перелік суб’єктів управління наведено в ч. 1 ст. 4 Закону №185. Там зазначені КМУ, Мінекономрозвитку, інші міністерства, державні господарські об’єднання тощо.
Тобто, суб’єкти управління – це вищестоящі організації стосовно відповідного державного комерційного підприємства. З питання, на яке ми відповідаємо, випливає, що для конкретного підприємства такою організацією є Держкомлісгосп.
Отже, з норм Порядку №1314 випливає, що списувати майно самостійно, без погодження з вищестоящою організацією можна тільки при виконанні двох критеріїв одночасно:
- ОЗ повністю амортизовані. Тобто, амортизація на ОЗ вже не нараховується;
- первісна (переоцінена) вартість менше 20 тис. грн.
Тому якщо стихією пошкоджені ОЗ, які повністю амортизовані (і первісна (переоцінена) вартість яких до 20 тис. грн), для їх списання не потрібне погодження Держлісгоспу. Якщо такі ОЗ амортизовані не повністю (нарахування амортизації продовжується), для списання потрібне погодження Держлісгоспу.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити