• Посилання скопійовано

Як списати програмний продукт OEM Microsoft Windows?

Компанією було прийнято рішення про списання нематеріальних активів (програмного продукту OEM Microsoft Windows) внаслідок неможливості отримання вигід від його використання. Як списати програмний продукт OEM Microsoft Windows? Що потрібно робити з цим продуктом після списання (зокрема, з "коробочками")?

Запитання:

Кілька років тому компанія – платник податку на прибуток на загальних підставах, не платник ПДВ. Придбало певну кількість програмного продукту OEM Microsoft Windows. Цей вид ліцензії отримано у вигляді невеликої коробочки з установчим диском та ліцензійною наклейкою. Нещодавно компанією було прийнято рішення про списання цих нематеріальних активів внаслідок неможливості отримання підприємством надалі економічних вигод від їх використання. 1. Як списати програмний продукт OEM Microsoft Windows? 2. Що потрібно робити з програмним продуктом ОЕМ Microsoft Windows після списання (зокрема, з "коробочками")?

 

Відповідь:

Нормами п. 1.6 Методичних рекомендацій №1327 передбачено, що на кожний об'єкт нематеріальних активів (далі – НА) бухгалтерською службою підприємства, за даними акту введення його в господарський оборот, відкривається інвентарна картка обліку об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів .

В одній інвентарній картці також допускається ведення аналітичного обліку групи однотипних за призначенням та умовами використання об'єктів, що вводяться (надійшли) у господарський оборот в одному календарному місяці та закріплюються за однією відповідальною за їх використання особою.

Списання (ліквідація) об'єкта НА оформлюється комісією актом вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів (у двох примірниках) на кожний окремий об'єкт НА (п. 1.7 Методичних рекомендацій №1327).

Типові форми первинного обліку об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів, затверджені наказом Мінфіну від 22.11.2004 р. №732 (далі – Наказ №732).

Відповідно до п. 3.1 Наказу №732 акт вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів (типова форма №НА-3) застосовується для оформлення вибуття таких об'єктів при їх списанні (ліквідації). 

Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого органу (посадової особи), який здійснює керівництво підприємством, підписується головою та членами комісії, особою, що була відповідальною за використання об'єкта права інтелектуальної власності, затверджується керівником підприємства чи особою, на те уповноваженою.

За даними бухгалтерського обліку на останнє число місяця вибуття НА визначається його залишкова вартість як різниця між первісною вартістю і сумою нарахованої амортизації за період корисного використання. Залишкова вартість наводиться у графі 13 акту вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності (п. 3.2 Наказу №732).

В акті також передбачено зазначення:

  • правових умов вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності з господарського обороту;
  • місця вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності;
  • причин придатності/непридатності для реалізації та причин ліквідації об'єкта права інтелектуальної власності.

Зазначення способу знищення матеріальних носіїв (коробочок, ключів, флешок, дисків тощо) об'єкта права інтелектуальної власності типова форма №НА-3 не передбачає.  

З урахуванням норм п. 30 П(С)БО 8 та абз. 2 п. 5.8 Методичних рекомендацій №1327 нарахування амортизації об'єкта НА припиняється, починаючи з місяця, що настає за місяцем вибуття цього об'єкта. Тому у місяці, в якому НА списується, необхідно спочатку нарахувати його амортизацію, а потім в акті на списання зазначити залишкову вартість.

Відповідно до п. 34 П(С)БО 8 та пунктів 6.1 та 6.2 Методичних рекомендацій №1327 об'єкт НА списується з балансу в разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або неможливості отримання підприємством надалі економічних вигод від його використання.

Фінансовий результат від вибуття об'єктів НА визначається як різниця між доходом від вибуття (за вирахуванням непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям) та їх залишковою вартістю.

Згідно з пп. 134.1.1 ПКУ об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Фінансовий результат до оподаткування:

  • збільшується на суму залишкової вартості окремого об'єкта НА, визначену відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, у разі його ліквідації (п. 138.1 ПКУ):
  • зменшується на суму залишкової вартості окремого об'єкта НА, визначену з урахуванням положень ст. 138 ПКУ, у разі його ліквідації (п. 138.2 ПКУ).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442