• Посилання скопійовано

Як списати або продати невикористані бланки CMR?

Підприємство займалося міжнародними перевезеннями вантажів. На даний час воно завершує цю діяльність. Як списати невикористані бланки CMR, які знаходяться на рахунку 209? Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні, якщо при придбанні бланків був ПК з ПДВ? Чи можливо продати або зарахувати вартість бланків до рахунку боргу перед працівником за відрядження?

Міжнародна ТТН (CMR) не належить до бланків суворої звітності, тому облік бланків CMR ведеться за загальними правилами. Як правило, бланки документів, як і інші канцтовари, обліковуються на субрахунку 209 «Інші матеріали».

 

Списання бланків CMR без продажу

Невикористані бланки списуються на підставі акта списання до складу інших операційних витрат: Дт 949 Кт 209. Акт списання невикористаних бланків оформлюється аналогічно, як і акт списання бланків, що були використані за призначенням, але в цьому акті слід вказати причину списання, наприклад, «у зв’язку з припиненням діяльності з міжнародних перевезень».

Така причина списання бланків свідчить про те, що вони використані не в господарській діяльності підприємства – платника ПДВ. Якщо при придбанні таких бланків підприємство визнало податковий кредит з ПДВ, то при списанні потрібно нарахувати податкові зобов’язання на підставі пп. «г» пп. 198.5 ПКУ

База оподаткування в даному випадку – це ціна придбання бланків CMR (див. пп. 189.1 ПКУ).

Як скласти податкову накладну в даному випадку, ми писали тут. Там же наведено і зразок такої ПН.  Тип причини відповідно до п. 8 Порядку №1307 в цьому випадку буде 13 — Складена у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності.

Ця ПН відображається у додатку 5 до декларації з ПДВ, у рядку «6000000000000 (рядок 4.1 декларації)» таблиці 1 цього додатку. Потім значення цього рядка переноситься до рядка 4.1 декларації з ПДВ, тим самим збільшуючи суму податкових зобов’язань у рядку 9 декларації. 

В бухобліку нарахована сума ПДВ теж списується до складу інших операційних витрат: Дт 949 Кт 641.

 

Продаж бланків CMR 

Також можливо продати бланки, якщо на них є покупець. Зокрема, можна продати їх підзвітній особі із зарахуванням заборгованості перед такою особою за авансовими звітами.

Наприклад, вартість бланків CMR, за якою вони обліковуються на субрахунку 209, становить 100 грн. Підприємство продає їх за цією ж вартістю, нарахувавши ПДВ:

  • Дт 361 Кт 712 – 120 грн – дохід від продажу бланків з ПДВ;
  • Дт 712 Кт 641 – 20 грн – нарахування податкових зобов’язань з ПДВ на загальних підставах;
  • Дт 943 Кт 209 – 100 грн – списання вартості проданих бланків;
  • Дт 372 Кт 361 – 120 грн – зарахування заборгованості підзвітної особи за продані бланки та заборгованості підприємства за авансовими звітами перед підзвітною особою.

Зауважимо, що підприємства – платники єдиного податку не можуть робити таке зарахування (це забороняє пп. 291.6 ПКУ). Їм доведеться всі розрахунки провести у грошовій формі.

Також можна продати бланки будь-якій іншій особі – за грошові кошти або в рахунок погашення заборгованості.

Податкова накладна у разі продажу бланків складається за загальними правилами.

У разі продажу бланків вони будуть використані в оподатковуваній операції, адже на вартість їх продажу буде нараховано ПДВ на загальних підставах. Тому донарахування ПДВ за пп. 198.5 ПКУ в даному випадку не потрібно.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202443
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202438
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202412