• Посилання скопійовано

Як списати рекламні буклети, які безкоштовно роздаються всім бажаючим?

Підприємство в рамках рекламної компанії роздає буклети з інформацією про свої послуги, контактні дані тощо. Буклети лежать на столику, де кожен відвідувач може його взяти прочитати або забрати із собою. Який облік та оподаткування таких операцій? Що з ПДВ?

Ще у листі від 13.06.2006 р. №6421/6/16-1515-26 ДПАУ зазначала: "розповсюдження матеріального носія реклами, який містить у собі інформацію про діяльність підприємства та який не можна використати ні в господарській діяльності, ні по-іншому, крім застосування його як носія (джерела) інформації (наприклад, прайс-листи, рекламні проспекти, брошури, каталоги, буклети тощо), за своєю суттю не підпадає під поняття поставки товарів (робіт, послуг), а тому не є об'єктом оподаткування".

Дійсно, листівки, каталоги, брошури, буклети як раз і відносяться до таких матеріалів. Відповідно, таку роздачу рекламних матеріалів можна оформити актом списання матеріалів на рекламні цілі. Доцільно скласти також наказ керівника, в якому затвердити проведення рекламного заходу та відповідні списання для його потреб. 

Оскільки така роздача організовується з рекламною метою, з метою стимулювання продажів – відповідно має прямий стосунок до госпдіяльності підприємства, тож такі запаси вважаються використаними у госпдіяльності підприємства. Відповідно, обов’язку нарахування податкових зобов’язань та складання податкової накладної не виникає. 

Звертаємо увагу на такий момент: слід розрізняти рекламні матеріали (друкована продукція (буклети) з інформацією про послуги та про самого СГ, які мають тільки рекламну функцію і більше ні для чого не потрібні (адже сам по собі друкований аркуш паперу не має жодної практичної цінності) та інші ТМЦ, які мають прикладне функціональне призначення (ручки, пакети, посуд, одяг тощо) та можуть роздаватися з рекламною метою.

Перші несуть тільки рекламну інформацію та не можуть бути використані в інший спосіб – адже буклет ніяким чином використати не можна, крім як отримати з нього інформацію. Якщо інформація з буклету не потрібна, буклет буде утилізований.

На відміну від друкованої продукції, товари повсякденного вжитку з нанесеною на них рекламною інформацією (канцтовари, пакети, посуд, одяг, сувеніри тощо) можуть використовуватися за своїм основним функціональним призначенням, не пов'язаним з рекламою. Якщо рекламна інформація споживачу не потрібна, він все одно зможе використовувати предмет за його призначенням. Саме тому безоплатна роздача таких товарів розглядається як їх постачання.

Іншими словами, роздаючи буклети, ми не надаємо отримувачу жодної практичної користі, ми тільки хочемо, щоб отримувач більше знав про наші товари, послуги та про нас самих. Це основна мета роздачі таких матеріалів – прорекламувати себе.

У випадку з роздачею якихось корисних речей (канцтоварів, пакетів, посуду, одягу, сувенірів тощо) ми в першу чергу робимо корисний подарунок, який може бути використаний за прямим призначенням такої речі. І лише у другу чергу така річ несе на собі рекламну інформацію.

Тому лише друга операція розглядається як безоплатне постачання товарів з точки зору оподаткування ПДВ та використання їх в госпдіяльності. Нараховувати ПДВ та складати податкову накладну потрібно лише у другому випадку. На вартість друкованих рекламних матеріалів (буклетів) цього робити не потрібно, адже не можна говорити про постачання рекламних матеріалів – вони самі по собі споживачам не потрібні.

В бухобліку рекламні матеріали списуються до витрат підприємства як витрати на рекламу: Дт 93 Кт 209. Документальне підтвердження – наказ керівника про розповсюдження рекламних матеріалів та акт їх списання.

Податковий кредит з ПДВ визнається на загальних підставах, оскільки витрати на рекламу – це завжди господарська діяльність.

***

Також читайте: Списання рекламних носіїв: що слід врахувати?

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    Сьогодні 16:078
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    Сьогодні 08:4456
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202528
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202515
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202521