• Посилання скопійовано

Як обліковувати витрати, які не пов'язані з госпдіяльністю?

Підприємство на загальній системі оподаткування (платник ПДВ) оплачує послуги, які не пов'язані з госпдіяльністю. Як правильно відображати такі витрати в бухобліку? Які наслідки з ПДВ та податку на прибуток? Як такі витрати відображаються у податковій звітності?

Бухоблік

У бухобліку такі послуги відображаються на загальних підставах в залежності від їх призначення, тому що в бухобліку немає поняття «господарська/негосподарська дяільність». З точки зору бухобліку всі діяльності підприємства діляться на операційну, інвестиційну та фінансову згідно з визначеннями, наведеними в п. 3  НП(С)БО 1.

Так, якщо ці послуги пов’язані з виробництвом (наприклад, послуги з поточного ремонту приміщення для відпочинку виробничого персоналу, послуги з приготування обідів тощо), то витрати на такі послуги списуються на виробничі або загальновиробничі витрати: Дт 23, 91 Кт 631 тощо.

Якщо ж такі послуги прямо пов’язані з адміністративною або збутовою діяльністю, то дебетуватися будуть рахунки 92, 93. Наприклад, це можуть бути послуги з приготування обідів для адмінперсоналу чи  збутового персоналу, обслуговування акваріуму в кабінеті керівника тощо.

І нарешті, вартість «негосподарських» послуг може списуватись на субрахунок 949, якщо на інших рахунках для них не знайшлося місця. Це можуть бути послуги з організації свят та відпочинку для всього трудового колективу, витрати на утримання бази відпочинку, витрати на благочинність тощо.

 

Податок на прибуток

З податку на прибуток у більшості випадків наслідків немає – фінрезультат не коригується. Проте є деякі коригування, про які варто пам’ятати. Вони зазначені у пп. 140.5.9 ПКУ, пп. 140.5.10 ПКУ, пп. 140.5.11 ПКУ, пп. 140.5.14 ПКУ. Тобто якщо здійснюються витрати, передбачені цими пунктами, вони збільшують фінрезультат з метою оподаткування, але тільки у тих платників, які коригують фінрезультат. У цьому разі вони заповнюють відповідні рядки додатка РІ, які призначені для цих коригувань.

 

ПДВ

Щодо ПДВ виникає обов’язок нарахувати податкові зобов’язання на підставі пп. «г» п. 198.5 ПКУ. Ми писали про це тут та тут.

Про те, як скласти зведену податкову накладну в такому випадку, ми писали тут (зі зразком). Така ПН відображається у додатку 5 до декларації з ПДВ у загальному порядку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202533
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202589
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025904
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025453