• Посилання скопійовано

Як обліковуються подарункові сертифікати, які потім обміняні на кавоварку, пилосос тощо?

Фермерське господарство отримало від партнера по бізнесу (контрагента) подарункові сертифікати різними номіналами, заплативши за них по 1 грн за штуку, контрагент зареєстрував ПН. Як в обліку відображаються подарункові сертифікати, які в подальшому обміняні на кавоварку, пилосос тощо, які використовуються в офісі господарства?

Отримані від партнера подарункові сертифікати доцільно обліковувати на субрахунку 331 «Грошові документи в національній валюті». На цьому субрахунку ведеться узагальнення інформації про наявність та рух грошових документів (у національній та іноземній валюті), які знаходяться в касі підприємства (поштових марок, марок гербового збору, сплачених проїзних документів, сплачених путівок до санаторіїв, пансіонатів, будинків відпочинку тощо).

Після обміну подарункових сертифікатів на кавоварку, пилосос тощо, які використовуються в офісі господарства, вказані об'єкти обліковуються в складі основних засобів як малоцінні необоротні матеріальні активи (МНМА).

На субрахунку 112 «Малоцінні необоротні матеріальні активи» відображається вартість предметів, строк корисного використання яких більше одного року, вартість яких погашається нарахуванням зносу за встановленою підприємством ставкою (нормою) з урахуванням очікуваного способу використання таких об'єктів та інші предмети, які за вартісними ознаками підприємством зараховано до складу МНМА.

Вартісні ознаки предметів, що входять до складу МНМА, підприємства можуть установлювати самостійно (пп. 5.2 П(С)БО 7).

Основні засоби в абз. 8 п. 4 П(С)БО 7 визначені як матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

Об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена (п. 6 П(С)БО 7).

Придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів (п. 7 П(С)БО 7).

В ситуації, що розглядається, МНМА оприбутковуються за первісною вартістю, яка дорівнює сумі, що сплачена постачальнику, тобто, фактичній вартості сертифіката.

Отже, в бухгалтерському обліку отримання подарункових сертифікатів та обмін їх на кавоварку, пилосос тощо відображається таким чином.

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Отримано подарункові сертифікати 3 шт. за ціною 1 грн. за шт.

331

631

3,00

Нараховано податковий кредит з ПДВ

641

631

0,60

Оприбутковано кавоварку, пилосос тощо після обміну подарункових сертифікатів

112

331

3,0

Нараховано знос МНМА 100% у першому місяці їх використання

92 (94)

152

3,0

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554