• Посилання скопійовано

Товарна заборгованість не дисконтується

Відповідно до умов договору Виконавець має виконати роботи в певній частині протягом 6 місяців з моменту отримання І платежу в розмірі 100%. Оскільки у квітні 2019 року було отримано 75%, а решту 25% від І платежу так і не отримано, то Виконавець до роботи не приступив. Договором не передбачено повернення коштів, а лише пролонгація договору й строків виконання робіт, якщо порушуються умови договору.

Дисконтуванню підлягає лише грошова довгострокова дебіторська та кредиторська заборгованість. Хоча із норм П(С)БО 10 та П(С)БО 11 це не уточнюється, а там в цілому мовиться, що довгострокова заборгованість відображається за теперішньою вартістю, втім те, що за такою вартістю має відображатися виключно грошова заборгованість виходить із наступного:

- Визначення «теперішня вартість». Згідно з п.4 П(С)БО 11 теперішня вартість – це дисконтована сума майбутніх платежів (за вирахуванням суми очікуваного відшкодування),  яка, як очікується, буде потрібна  для  погашення  зобов'язання  в  процесі  звичайної діяльності підприємства. Тобто це майбутня вартість грошових коштів, необхідних для «закриття» дебіторки чи кредиторки.

- Визначення фінактиву та фінзобовязання у П(С)БО 13. Фінактив — це і є грошова дебіторська заборгованість (п. 6 П(С)БО 13), фінзобов’язання — грошова кредиторська заборгованість (п. 7 П(С)БО 13).

Тоді як відповідно до умов питання, отримавши аванс, виконавець має «розрахуватися» за нього шляхом виконання робіт, тобто погашення кредиторської заборгованості у вигляді отриманого авансу планується не грошовими платежами, а виконаними роботами, а тому така заборгованість не підлягає дисконтуванню, адже не є грошовою.

Більше того, кредиторська заборгованість по отриманому авансу у розмірі 75% є поточною заборгованістю, яка також не дисконтується за П(С)БО (субрахунок 681), адже відповідно до умов договору по графіку виконання робіт передбачено, що виконавець має виконати частину роботи протягом 6 місяців з моменту отримання першого платежу в частині такого платежу. Адже відповідно до п.4 П(С)БО 11 поточні  зобов'язання  -  зобов'язання,  які  будуть погашені протягом операційного циклу підприємства або повинні бути погашені протягом  12 місяців, починаючи з дати балансу.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025249
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554