• Посилання скопійовано

Помилково отримані кошти: як облікувати?

Нерезидент помилково перерахував кошти на валютний рахунок юрособі. Кошти надійшли на розподільчий рахунок. На наступний день надійшли на валютний рахунок та були відправлені (перераховані) назад нерезиденту. Як відобразити це в обліку?

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. В цьому випадку джерелом інформації про отримані «помилкові» кошти є банківська виписка, яка згідно з Переліком №578/56 належить до первинних документів. Те, що виписка банку може вважатися "первинкою!, підтверджують і фіскали в УПК №583.

Тому на підставі банківської виписки відображаємо надходження коштів у бухобліку (Дт 31). Проте одночасно з надходженням коштів слід показати і кредиторську заборгованість, адже гроші нам не належать й ми їх маємо повернути. Для цього радимо використати рахунок 685 "Розрахунки з іншими кредиторами".

Крім цього, оскільки кошти надійшли на розподільчий рахунок (Дт 316), а на наступний день на поточний (Дт 312) (додатково див. тут), із якого й було проведено повернення коштів, то може виникнути курсова різниця. Вважаємо, що вона має місце в обліку, адже в залежності від того, як зіграв курс, підприємство-помилковий отримувач повертає або менше, або більше коштів в гривневому еквіваленті.

Якщо у зв’язку з несвоєчасним поверненням коштів довелося сплатити підприємству-помилковому отримувачу ще й пеню банку або інфляційні і 3% річних, ці суми вирушають до складу інших операційних витрат (Дт 948  Кт 685) (п. 20 П(С)БО 16). Комісія також відобразиться у витратах підприємства – Дт 92 Кт 311. Про це ми також писали тут.

Таким чином, мають бути такі проведення:

  • Дт 316 Кт 685 – отримано помилкові кошти на розподільчий рахунок;
  • Дт 312 Кт 316 – перераховано кошти на поточний рахунок;
  • Дт 685 Кт 312 – повернено кошти нерезиденту;
  • Дт 316 /945 Кт 714/316 – відображено курсову різницю позитивну/негативну;
  • Дт 92 Кт 311 – комісія банка за проведення операції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можлива дооцінка ОЗ з нульовою залишковою вартістю?
    Як провести дооцінку пожежної машини з нульовою залишковою вартістю (первісна вартість та знос – 45272,29 грн), якщо її справедлива вартість станом на 31.12.2024 р. становить 476442,00 грн? Як визначити ліквідаційну вартість (0 грн або 1000 грн) та розрахувати амортизацію після переоцінки?
    Сьогодні 16:1031
  • Операції пожертви товару між ТОВ: облік та ПДВ
    ТОВ планує укласти договір пожертви на передачу товару іншому ТОВ. Чи прописується в договорі сума цього товару? На підставі якого документу передається товар? Чи прописується в такому документі сума цього товару? Як нараховується ПДВ? Чи виписуються дві податкові накладні?
    Сьогодні 13:1124
  • Витрати на обклеювання вікон орендованого офісу сонцезахисною плівкою: облік і ПДВ
    Підприємство-орендар (платник податку на прибуток, застосовує податкові різниці) здійснило витрати на обклеювання вікон орендованого офісу сонцезахисною поляризованою плівкою на суму 130 тис. грн. Орендодавець ці витрати не компенсує. Чи можна віднести ці витрати до поточних витрат кварталу та що з податковим кредитом з ПДВ?
    Сьогодні 10:11222
  • Реквізити акта приймання-передачі незавершеного будівництва для бухгалтерського обліку
    Яку інформацію повинен містити акт приймання-передачі об'єкта незавершеного будівництва житлового будинку, за яким бухгалтерія підприємства-покупця повинна відобразити цю подію у бухгалтерському обліку?
    21.05.2025109
  • Списання матеріалів замовника в будівництві: документальне оформлення
    На підставі якого документу ТОВ-замовник будівництва має списувати власні будівельні матеріали, передані генеральному підряднику, після отримання від нього акту виконаних робіт та підсумкової відомості ресурсів? Чи потрібно підписувати такий документ з генпідрядником?
    21.05.202578