• Посилання скопійовано

Помилково отримані кошти: як облікувати?

Нерезидент помилково перерахував кошти на валютний рахунок юрособі. Кошти надійшли на розподільчий рахунок. На наступний день надійшли на валютний рахунок та були відправлені (перераховані) назад нерезиденту. Як відобразити це в обліку?

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. В цьому випадку джерелом інформації про отримані «помилкові» кошти є банківська виписка, яка згідно з Переліком №578/56 належить до первинних документів. Те, що виписка банку може вважатися "первинкою!, підтверджують і фіскали в УПК №583.

Тому на підставі банківської виписки відображаємо надходження коштів у бухобліку (Дт 31). Проте одночасно з надходженням коштів слід показати і кредиторську заборгованість, адже гроші нам не належать й ми їх маємо повернути. Для цього радимо використати рахунок 685 "Розрахунки з іншими кредиторами".

Крім цього, оскільки кошти надійшли на розподільчий рахунок (Дт 316), а на наступний день на поточний (Дт 312) (додатково див. тут), із якого й було проведено повернення коштів, то може виникнути курсова різниця. Вважаємо, що вона має місце в обліку, адже в залежності від того, як зіграв курс, підприємство-помилковий отримувач повертає або менше, або більше коштів в гривневому еквіваленті.

Якщо у зв’язку з несвоєчасним поверненням коштів довелося сплатити підприємству-помилковому отримувачу ще й пеню банку або інфляційні і 3% річних, ці суми вирушають до складу інших операційних витрат (Дт 948  Кт 685) (п. 20 П(С)БО 16). Комісія також відобразиться у витратах підприємства – Дт 92 Кт 311. Про це ми також писали тут.

Таким чином, мають бути такі проведення:

  • Дт 316 Кт 685 – отримано помилкові кошти на розподільчий рахунок;
  • Дт 312 Кт 316 – перераховано кошти на поточний рахунок;
  • Дт 685 Кт 312 – повернено кошти нерезиденту;
  • Дт 316 /945 Кт 714/316 – відображено курсову різницю позитивну/негативну;
  • Дт 92 Кт 311 – комісія банка за проведення операції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025250
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202556