• Посилання скопійовано

Відображення в обліку сум поворотної фінансової допомоги від засновника

Як відобразити в податковому обліку підприємства — платника податку на прибуток на загальних підставах суму поворотної фінансової допомоги, отриманої від засновника?

Підпунктом 135.5.5 ПКУ встановлено, що до складу інших доходів, зокрема, включаються суми поворотної фінансової допомоги, отриманої у звітному податковому періоді, що залишаються неповерненими на кінець такого звітного періоду, від осіб, які не є платниками цього податку (у т. ч. нерезидентів), або осіб, які згідно з ПКУ мають пільги з цього податку, у т. ч. право застосовувати ставки податку нижчі, ніж установлені п. 151.1 ПКУ (у 2013 році — 19%).


Але таке правило не діє у випадку отримання поворотної фінансової допомоги від засновника. Так, не змінюються доходи у разі отримання сум поворотної фінансової допомоги від засновника/учасника (у т. ч. нерезидента) такого платника податку у разі повернення такої допомоги не пізніше 365 к. д. з дня її отримання. При цьому слід звернути особливу увагу на документальне оформлення: у договорі зазначити строки повернення та стежити за цим. Але якщо протягом цього періоду (365 к. д.) така допомога (або її частина) не буде повернена, на 366-й календарний день виникають доходи на підставі пп. 135.5.5 ПКУ. Але для визначення суми доходу слід аналізувати податковий статус засновника. Тобто залежно від того, чи є засновник платником податку на прибуток, чи ні, відображення в обліку сум поворотної фінансової допомоги, не повернутої протягом 365 днів, буде різним.

Важливо пам'ятати, що надавати поворотну фінансову допомогу на 365 к. д. без податкових наслідків можуть засновники: як фізособи, так і юрособи, як резиденти, так і нерезиденти.

Приклад

Фізособа — засновник підприємства «Альфа» 04.01.2012 р. внесла до каси підприємства суму поворотної фінансової допомоги у розмірі 100000 грн зі строком користування 365 днів. Станом на 31.03.2012 р. допомогу не повернуто. Включати до складу доходів I кварталу 2012 року суму допомоги не потрібно було. Частину допомоги повернуто 24.12.2012 р. у сумі 70000 грн. Станом на 02.01.2013 р. неповернутою залишається сума 30000 грн. У такому випадку у підсумку за I квартал 2013 року слід відобразити у доходах 30000 грн (ряд. 03.12 додатка IД).

Тут виникає запитання: а якщо повну суму допомоги повернено протягом I кварталу 2013 року? Тобто в одному податковому періоді відбулося і порушення 365-денного строку, що мало спричинити збільшення податкових доходів, і повернення такої допомоги, що має спричинити збільшення податкових витрат. Чи потрібно відображати такі події, якщо загалом підсумок за операцією буде — нуль? На нашу думку, згортати такі операції без їх відображення у податковому обліку не можна. Ми повинні відобразити як податкові доходи, так і податкові витрати: адже такі вимоги висуває ПКУ.

Облік операцій див. у таблиці.

Таблиця

Відображення в обліку сум поворотної фінансової допомоги, отриманої від засновника

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442