• Посилання скопійовано

Працівник їхав за кордон для придбання та переведення ОЗ: як формується первісна вартість?

Директор підприємства відбув у відрядження закордон з метою доставки придбаного підприємством транспортного засобу до України. Чи збільшують первісну вартість придбаного ТЗ на добові, транспортні квитки, витрати на проживання в готелі, витрати на переправу ТЗ поромом, єдиний збір, сплачений на митниці, витрати на пальне? Чи потрібен для такої подорожі подорожній лист?

Згідно з п. 7 П(С)БО 7 придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства  за  первісною  вартістю.  Одиницею  обліку  основних засобів є об'єкт основних засобів.

Первісна  вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат (п. 8 П(С)БО 7):

  • суми, що сплачують постачальникам активів та  підрядникам  за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні  збори,  державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються  в  зв'язку  з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв'язку  з  придбанням  (створенням) основних     засобів     (якщо     вони     не     відшкодовуються підприємству);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрати  на  транспортування, установку, монтаж, налагодження основних  засобів;
  • інші  витрати,  безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів  до  стану,  у  якому  вони  придатні  для використання із запланованою метою.

Службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства)  (п.1 р.І Інструкції №59).

У даному випадку службове доручення полягало у транспортуванні придбаного ТЗ за кордоном. П(С)БО 7 не розділяє витрати на транспортування ОЗ – власними силами чи підрядними.

Тобто до первісної вартості придбаного ОЗ мають бути включені витрати на транспортування такого ОЗ незалежно від того, чи таке транспортування здійснював підрядник – перевізник чи працівник підприємства за дорученням керівника.

З огляду на вищесказане, вважаємо, що всі перераховані у запитанні витрати, які понесені у відрядженні для виконання службового доручення із доставки ТЗ є витратами на транспортування ОЗ, а тому мають включатися до первісної вартості такого ОЗ.

Теж саме стосується й витрат на пальне – тобто вони мають збільшити первісну вартість ОЗ, адже вони бути понесені також для доставки ТЗ, а не для «виробничих» поїздок ТЗ працівника.

При цьому вважаємо, що подорожній лист потрібен в будь-якому разі, адже на його підставі робиться запис: Дт 15 Кт 203. Тобто за допомогою цього документа можна зрозуміти скільки придбаного пального за кордоном використано саме на транспортування придбаного ТЗ й має бути включено у первісну вартість ОЗ. Більше того, не все пальне може бути використане для доставки ТЗ, а невикористаний залишок лишається у баку авто вже для «виробничих» поїздок оприбуткованого ОЗ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»