• Посилання скопійовано

Які обліково-податкові наслідки списання ветеринарних непридатних препаратів?

Підприємство – імпортер ввозить ветеринарні товари без застосування пільг. На складі є ветеринарні товари, термін придатності яких закінчився. Як їх списати? Які обліково-податкові наслідки списання таких препаратів?

Відповідно до ст. 1 Закону №2498:

  • ветеринарні препарати – ветеринарні лікарські засоби, ветеринарні імунобіологічні засоби, антисептики, дезінфектанти, інсекто-акарициди, дератизациди, діагностикуми, що використовуються у ветеринарній медицині та тваринництві;
  • товари – тварини, продукти тваринного походження, репродуктивний матеріал, біологічні продукти, патологічний матеріал, ветеринарні препарати, субстанції, кормові добавки, премікси та корми.

В ч. 4–6 ст. 77 Закону №2498 зазначено, що кормові добавки, премікси та готові корми, які перебувають в обігу, підлягають періодичному вибірковому контролю на предмет дотримання умов реєстрації та відповідних технічних регламентів. Департамент уповноважує відповідні державні установи ветеринарної медицини на проведення такого контролю.

Забороняється обіг кормових добавок, преміксів та готових кормів, які не відповідають умовам їх реєстрації та/або відповідним технічним регламентам.

Також забороняється обіг кормів, включаючи премікси та кормові добавки, які є непридатними. Кормові добавки, премікси та готові корми вважаються непридатними, якщо:

  • фактичний вміст компонентів не відповідає маркуванню;
  • вміщують патогенні мікроорганізми у кількостях, які можуть завдати шкоди здоров'ю тварин;
  • вміщують забруднюючі речовини у кількостях, які перевищують максимально допустимі рівні;
  • вміщують заборонені до використання ветеринарні препарати та субстанції;
  • строк придатності закінчився.

Механізм реалізації (відпуску), придбання, перевезення, зберігання, застосування і ведення обліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що використовуються у ветеринарній медицині, визначає Порядок №334.

В абз. 3 п. 14 Порядку №334 зазначено, що не придатні до застосування препарати та прекурсори підлягають знищенню згідно з Порядком №299 (однак на сьогодні цей Порядок втратив чинність).

Методичні рекомендації щодо основних правил належної практики виробництва та контролю якості ветеринарних препаратів, затверджені заступником Голови Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України В. В. Башинським 14.05.2014 р.

Вони розроблені на основі Директиви 91/412/ЕЕС та обумовлюють вимоги до системи управління якістю, контролю якості, персоналу, приміщень та обладнання, документації, виробництва продукції і організації самоінспектування, а також є рекомендаціями для практичного використання на підприємствах – виробниках ветеринарних препаратів.

Отже, щодо порядку та документального оформлення списання непридатних ветеринарних препаратів доцільно звертатися до Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України.

 

Облік

У п. 27 П(С)БО 9 зазначено, що сума, на яку первісна вартість запасів перевищує чисту вартість їх реалізації, та вартість повністю втрачених (зіпсованих або тих, що не вистачає) запасів списуються на витрати звітного періоду. Суми втрат від псування цінностей до прийняття рішення про конкретних винуватців відображаються на позабалансових рахунках. Після встановлення осіб, які мають відшкодувати втрати, належна до відшкодування сума зараховується до складу дебіторської заборгованості (або інших активів) і доходу звітного періоду.

Облік нестач грошових коштів та інших цінностей і втрат від псування цінностей, що виявлені в процесі заготовлення, переробки, збереження, та реалізації ведеться на субрахунку 947 «Нестачі і втрати від псування цінностей» (ДТ 947 КТ 281).

Одночасно із списанням цінностей, винних у нестачі яких не встановлено, на витрати, балансова вартість списаного активу зараховується на позабалансовий рахунок 07 «Списані активи».

 

ПДВ

Норми пп. «г» пп. 198.5 ПКУ зобов'язують платника ПДВ нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пп. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН, зведену податкову накладну, зокрема, за придбаними з ПДВ товарами, у разі їх використання в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (ДТ 949 КТ 641).

ДФС в ІПК від 15.11.2018 р. №4838/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у разі списання товарно-матеріальних цінностей у зв'язку з визнанням їх непридатними для використання вони не можуть бути використані у межах господарської діяльності підприємства.

Отже, при списанні зіпсованих товарів, що втратили споживчі властивості, податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються лише за умови, що вартість таких товарів включається до вартості товарів/послуг, операції з постачання яких є об'єктом оподаткування ПДВ та пов'язані з отриманням доходів.

У разі недотримання цієї умови при списанні вказаних товарів платник зобов'язаний визначити податкові зобов'язання з ПДВ за основною ставкою згідно з пп. «г» пп. 198.5 ПКУ, оскільки такі товари не використовуються в оподатковуваних операціях.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202546
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202552
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202537
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025254
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202557