• Посилання скопійовано

Цільове фінансування майбутніх витрат: що в обліку?

Неприбуткова релігійна організація отримує добровільну пожертву, а потім організація перераховує ці кошти іншій організації теж у вигляді добровільних пожертв. Які проведення слід робити при отриманні та перерахуванні пожертви? Чи застосовується рахунок 48?

Із п. 1 Порядку №1222 випливає, що це благодійні (добровільні) внески й пожертви від юросіб і фізосіб. Благодійником  може бути дієздатна фізособа чи юрособа приватного права (у т. ч. благодійна організація), яка добровільно здійснює один чи кілька видів благодійної діяльності (п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону про благодійність).

Види благодійної діяльності визначено ст. 5 Закону про благодійність. Серед них і безоплатна передача у власність бенефіціарів коштів, іншого майна. Бенефіціарами називають набувачів благодійної допомоги (фізособа, неприбуткова організація або територіальна громада), що одержують допомогу від благодійників для досягнення цілей, визначених Законом про благодійність.

Цільове фінансування та цільові надходження – це кошти чи майно, які надходять на фінансування та здійснення конкретних програм заходів, і їх використання та забезпечення статутної діяльності обумовлені окремими законодавчими, нормативними актами, а також статутними документами. Цілі, на які повинні використовуватися кошти неприбуткової організації, зазначаються в статутних документах та кошторисі неприбуткової організації.

Таким чином, кошти цільового фінансування і цільових надходжень — це кошти, які підприємство отримує на чітко визначену мету (згідно з установленими умовами витрачання, затвердженими планами та кошторисами тощо).

Тож, якщо в статуті релігійної організації чи інших внутрішніх документах прописано, що всі добровільні пожертви вона отримує на здійснення певних конкретних цілей, то тоді маємо справу із цільовим фінансуванням.

Оскільки відповідно до умов питання релігійна організація спочатку отримує кошти, а вже потім їх передає, то тоді розглядаємо особливості бухобліку цільового фінансування майбутніх витрат.

У такому раз у бухобліку доходи визнаються не одразу, тобто в момент отримання цільових коштів і до початку їх використання доходу не виникає. У міру витрачання цільові кошти включають до доходів у тих звітних періодах, у яких понесено витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування (п. 17 П(С)БО 15).

Відповідно до Інструкції №291, такі надходження відображаються за Кт субрахунку 484 «Інші кошти цільового фінансування і цільових надходжень». За Дт субрахунку 484 відображаються використані суми за певними напрямками, визнання їх доходом, а також повернення невикористаних сум.

Може статися ситуація, коли виникне невикористаний залишок цільового фінансування на кінець звітного періоду, тобто буде сальдо за Кт 484. Він може бути зменшений (списаний) у наступних звітних періодах, коли він буде використаний або повернутий надавачу. Тобто немає необхідності обов’язково списувати залишок на рахунку 48, який утворився на кінець звітного періоду.

Отже, бухгалтерські записи можуть бути такими:

  • Дт 311 Кт 484 - отримання грошової пожертви;
  • Дт 685 Кт 311 – перераховано пожертву іншій організації;
  • Дт 949 Кт 685 – визнано витрати у сумі пожертви;
  • Дт 484 Кт 718 - на частину використаного цільового фінансування визнано дохід.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання матеріалів замовника в будівництві: документальне оформлення
    На підставі якого документу ТОВ-замовник будівництва має списувати власні будівельні матеріали, передані генеральному підряднику, після отримання від нього акту виконаних робіт та підсумкової відомості ресурсів? Чи потрібно підписувати такий документ з генпідрядником?
    Сьогодні 14:2757
  • Продаж авто підприємством: облік та оподаткування
    Підприємство продає автомобіль, який перебував на балансі у складі ОЗ. Які особливості оподаткування (ПДВ, податок на прибуток) та бухобліку?
    Сьогодні 10:14305
  • Витрати на страхування КАСКО та ОСЦПВ: як облікувати?
    ТОВ уклало договори страхування КАСКО та ОСЦПВ. На підставі яких первинних документів можна віднести на витрати страхові платежі по КАСКО і ОСЦПВ?
    20.05.2025150
  • Нестача пального: нюанси обліку та оподаткування
    У водія під час рейсу в Німеччині було викрадено дизпаливо (бак зламано). Частина пального була заправлена в Європі, частина – в Україні. Подія сталася 26.04.2025 р., пояснення водій надав 05.05.2025 р. Як і коли нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ? Як списати нестачу з позабалансового рахунку, якщо поліцію не викликали і винна особа не встановлена?
    20.05.202533
  • Визначення категорії підприємства за балансовою вартістю активів та курсом євро
    Як правильно визначити балансову вартість активів для віднесення підприємства до певної категорії (мікро-, мале, середнє, велике) згідно з українським законодавством? Які саме рядки Балансу слід враховувати? Який курс євро: на дату балансу чи середньорічний – необхідно використовувати для перерахунку показників, виражених в євро?
    20.05.202567