• Посилання скопійовано

Курсові різниці при цільовому фінансуванні: що в обліку?

Неприбуткова благодійна організація отримала цільове фінансування в іноземній валюті. Як в такому випадку здійснюється облік курсових різниць? Як можна використовувати залишки на субрахунку 484, які виникають внаслідок різниці між курсом НБУ та курсом продажу валюти?

Питання щодо порядку обліку цільового фінансування, що надається в іноземній валюті, ми розглядали тут та тут. При цьому, варто звернути увагу, що відповідно до  п. 5 П(С)БО 21 операції в іноземній валюті при первісному визнанні перераховуються у валюту звітності за валютним курсом на початок дня дати здійснення операції.

Гривнева сума цільового фінансування фіксується на субрахунку 48 і надалі не перераховується, оскільки цільове фінансування — це немонетарна  стаття балансу. Відповідно до п. 7 П(С)БО 21 на кожну дату балансу немонетарні статті, які відображені за історичною собівартістю і зарахування яких до балансу пов'язано з операцією в іноземній валюті, відображаються за валютним курсом на початок дня дати здійснення операції.

Тож переоцінювати валютний залишок на субрахунку 48 не потрібно.

Водночас, згідно з Інструкцією №291, за кредитом рахунку 48 відображаються кошти цільового призначення, для фінансування певних заходів, за дебетом - використані суми за певними напрямками, визнання їх доходом, а також повернення невикористаних сум.

Таким чином, за дебетом повинно бути відображено не гривневу суму коштів, яка отримана від продажу валюти, а суми витрат, які покриваються таким цільовим фінансуванням. Відповідно, сума на рахунку 48 не може мати від’ємного значення (окрім випадків, коли фінансування надається після понесення витрат), оскільки у разі недостатності сум цільового фінансування і відсутності його додаткового надходження витрати повинні бути покриті за рахунок інших доходів (в даному випадку це буде позитивна різниця між курсом Нацбанку та міжбанківським курсом продажу іноземної валюти).

Наприклад, у разі отримання цільового фінансування в іноземній валюті бухгалтерські записи будуть виглядати так:

  • Дт 312 Кт 484 – 100000,00 грн;
  • Дт 311 Кт 334 – 102000,00 грн;
  • Дт 334 Кт 711 – 2000,00 грн;
  • Дт 92 Кт 631 – 102000,00 грн (понесені витрати);
  • Дт 484 Кт 719 – 100000,00 грн.

Тобто, вважаємо, що  фактично понесені витрати підприємство покриваються двома частинами:

  • 100000,00 грн – за рахунок цільового фінансування яке було відображено за курсом на дату надходження;
  • 2000,00 грн – за рахунок доходу від позитивної курсової різниці.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можлива дооцінка ОЗ з нульовою залишковою вартістю?
    Як провести дооцінку пожежної машини з нульовою залишковою вартістю (первісна вартість та знос – 45272,29 грн), якщо її справедлива вартість станом на 31.12.2024 р. становить 476442,00 грн? Як визначити ліквідаційну вартість (0 грн або 1000 грн) та розрахувати амортизацію після переоцінки?
    Сьогодні 16:1030
  • Операції пожертви товару між ТОВ: облік та ПДВ
    ТОВ планує укласти договір пожертви на передачу товару іншому ТОВ. Чи прописується в договорі сума цього товару? На підставі якого документу передається товар? Чи прописується в такому документі сума цього товару? Як нараховується ПДВ? Чи виписуються дві податкові накладні?
    Сьогодні 13:1124
  • Витрати на обклеювання вікон орендованого офісу сонцезахисною плівкою: облік і ПДВ
    Підприємство-орендар (платник податку на прибуток, застосовує податкові різниці) здійснило витрати на обклеювання вікон орендованого офісу сонцезахисною поляризованою плівкою на суму 130 тис. грн. Орендодавець ці витрати не компенсує. Чи можна віднести ці витрати до поточних витрат кварталу та що з податковим кредитом з ПДВ?
    Сьогодні 10:11197
  • Реквізити акта приймання-передачі незавершеного будівництва для бухгалтерського обліку
    Яку інформацію повинен містити акт приймання-передачі об'єкта незавершеного будівництва житлового будинку, за яким бухгалтерія підприємства-покупця повинна відобразити цю подію у бухгалтерському обліку?
    21.05.202590
  • Списання матеріалів замовника в будівництві: документальне оформлення
    На підставі якого документу ТОВ-замовник будівництва має списувати власні будівельні матеріали, передані генеральному підряднику, після отримання від нього акту виконаних робіт та підсумкової відомості ресурсів? Чи потрібно підписувати такий документ з генпідрядником?
    21.05.202578