• Посилання скопійовано

Послуги з експертизи кошторисної документації у підрядника: як відобразити в бухобліку?

Підприємство (підрядник) здійснювало роботи щодо підготовки кошторисної документації «Капітальний ремонт приміщень». Як в бухобліку відобразити витрати на експертизу такої кошторисної документації, яку проводить ДП «Укрбуддержекспертиза», оскільки замовником є державна установа?

Згідно з пп. 5 – 7 П(С)БО 16  витрати  відображаються в бухобліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань. Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до  зменшення власного капіталу підприємства (за винятком  зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Окрім цього, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

При цьому, варто звернути увагу, що в даному випадку підрядник, складаючи кошторис, не створює в обліку капітальний об’єкт (на рахунку 15), адже він виконує таку роботу на замовлення згідно з договором підряду. 

Відповідно, на підставі первинних документів (в даному випадку - акту виконаних робіт), вартість витрат, що понесені в зв’язку з виконанням таких робіт (зокрема, витрати на експертизу кошторисної документації) відноситься у дебет рахунку 23 «Виробництво» з кредитом субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками». Якщо підприємство є платником ПДВ, а також за умови, що надавач послуг зареєстрував ПН на таку операцію, підрядник визнає ПК з ПДВ записом: Дт 641/ПДВ Кт 631.

Після визнання доходу (Дт 361 Кт 703) від здійснення таких робіт вартість таких послуг списується з рахунку 23 у дебет субрахунку 903 «Собівартість реалізованих робіт і послуг».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Послуги експедитора: відображення в бухобліку
    Підприємство, яке працює за агентським договором, та є платником ЄП, надає послуги експедитора. Послуги перевезення надає сторонній перевізник. Акт від перевізника на 40 000 грн. Послуги експедитора - 5 000 грн. Виставили акт замовнику на 45 000 грн. Замовник оплатив всю суму на рахунок експедитора, а експедитор перерахував перевізнику 40 000 грн. Як відобразити в бухобліку?
    Сьогодні 10:021
  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202462
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442