• Посилання скопійовано

ТОВ перерахувало грошову фінансову допомогу благодійному фонду: що в обліку?

ТОВ перерахувало грошову фінансову допомогу благодійному фонду в сумі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. У декларації з податку на прибуток відображено суму перевищення через додаток РІ. Як всю суму перерахування відобразити у витратах звіту про фінрезультат? Як відобразити в обліку?

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Нормами пп. 140.5.9 ПКУ передбачено збільшення фінансового результату податкового (звітного) періоду на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (пп. 44.1 ПКУ).

Таким іншим документом, пов'язаним з обчисленням і сплатою податків і зборів, може бути Розрахунок 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року з метою відображення в обліку та Декларації з прибутку суми перерахованої грошової фінансової допомоги благодійному фонду.

Для визнання цього Розрахунку первинним документом його необхідно оформити відповідно до вимог ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів.

Згідно з п. 29 П(С)БО 16 до складу інших витрат включаються витрати, які виникають під час діяльності (крім фінансових витрат), але не пов'язані безпосередньо з виробництвом та/або реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг). 

Сума визнаних інших витрат відображається за дебетом субрахунку 977, за кредитом – списання на рахунок 79 «Фінансові результати».

У звіті про фінансові результати вся сума інших витрат відображається у рядку 2270 розділу І «Фінансові результати» цього звіту.

Отже, виходячи з того, що дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування платник податку на прибуток використовує для обрахунку об'єкта оподаткування на підставі пп. 44.2 ПКУ, а не навпаки, то проведенням ДТ 977 та КТ 685 відображається вся сума перерахованої грошової фінансової допомоги благодійному фонду. Відображення в бухобліку суми, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, чинним законодавством не передбачено. Тобто, ця різниця в бухобліку не відображається.

Сума прибутку до оподаткування в звіті про фінансовий результат має відповідати рядку 02 декларації з податку на прибуток. Далі, у рядку 03 декларації, відображаються різниці, і нарешті, у рядку 04 – прибуток, скоригований на різниці з метою оподаткування. Рядки 03 та 04 декларації не можуть співпадати з даними  бухобліку та, відповідно, не звіряються з ним. 

У ситуації, що розглядається, первинним підтверджуючим документом є Розрахунок 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року з метою відображення в обліку та Декларації з прибутку суми перерахованої грошової фінансової допомоги благодійному фонду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Прямолінійний метод амортизації МНМА в обліковій політиці
    Чи можна в обліковій політиці підприємства прописати прямолінійний метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)?
    07.11.202525
  • Документування та облік передачі матеріалів підряднику для будівельних робіт
    Яким первинним документом (накладною/актом) слід оформити передачу власних матеріалів замовника підряднику для виконання ним будівельних робіт? Які бухгалтерські проведення (кореспонденція рахунків) виникають при такій операції передачі та подальшому списанні матеріалів після завершення робіт?
    07.11.202539
  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202537
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202535
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202544