• Посилання скопійовано

Витрати на ремонт неприбутковою організацією: як відобразити в бухобліку?

Який порядок обліку витрат на ремонт приміщенні (офіс) неприбутковою релігійною організацією?

Поточний ремонт чи поліпшення?

В першу чергу зазначимо, що облік ремонту ОЗ (в даному випадку - приміщення офісу) не відрізняється від обліку у підприємств, що є платниками податку на прибуток. Зокрема, організація повинна визначити, чи є такий ремонт поточним (підтримання об’єкта в поточному стані), чи поліпшенням (тобто збільшення майбутніх економічних вигід від використання такого приміщення).

Згідно з п. 29 Методрекомендацій №561 з обліку ОЗ рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт  приймає керівник організації з урахуванням результатів аналізу наявної ситуації та істотності таких витрат.

При цьому, ключовим фактором при розподілу робіт у бухобліку на ті, що пов'язані з підтриманням об'єкта ОЗ у робочому стані, та ті, що пов'язані з його поліпшенням, є зростання майбутніх економічних вигід.

Наприклад, у разі перефарбування стін у приміщеннях - це цілком відповідає ознакам поточного ремонту, оскільки економічні вигоди від використання приміщення не збільшуються. Тобто при поточному ремонті об’єкту ОЗ всі виробничі параметри об’єкту (площа, потужність, строк корисного використання тощо) залишаються незмінними.

Про те, як довести, що ремонт відноситься до поточного, ми писали тут, а про документальне оформлення ремонтних робіт - тут.

 

Поточний ремонт

Пунктом 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561 встановлено, що витрати, які здійснюються для підтримання об'єкту в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат.

Таким чином, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання об'єкта ОЗ у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді понесення (капіталізацію витрат не здійснюють). При цьому, рахунок обліку таких витрат залежить від характеру використання такого приміщення.

Наприклад, поточний ремонт офісного приміщення доцільно відображати на рахунку 92 «Адміністративні витрати». Якщо це ремонт приміщення, яке використовується для статутної діяльності релігійної організації, то в даному випадку такий ремонт теж можна віднести 92 рахунок як адміністративні витрати, або обрати рахунок 949, щоб відокремити витрати на статутну діяльність від адмінвитрат. Загалом, вибір статей і рахунків обліку витрат релігійної організації здійснюється самою організацією самостійно, але з врахуванням положень П(С)БО 16.

 

Поліпшення

У бухобліку нормами п. 14 П(С)БО 7 передбачено збільшення первісної вартості основних засобів на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкту (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо). Такі поліпшення мають призводити до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкту. При цьому залишкова вартість ОЗ зменшується у зв'язку з частковою ліквідацією об'єкту.

Окрім цього нагадаємо, що амортизація ОЗ нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкту, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкту активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації (п. 23 П(С)БО 7).

Таким чином, витрати на поліпшення приміщення первісно накопичуються на бухгалтерському субрахунку 1521 з подальшим їх віднесенням після закінчення ремонту на балансову вартість такого приміщення у дебет субрахунку 103 «Будинки та споруди».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    Сьогодні 11:1018
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.202594
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202544
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025801
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.2025379