• Посилання скопійовано

Витрати на ремонт неприбутковою організацією: як відобразити в бухобліку?

Який порядок обліку витрат на ремонт приміщенні (офіс) неприбутковою релігійною організацією?

Поточний ремонт чи поліпшення?

В першу чергу зазначимо, що облік ремонту ОЗ (в даному випадку - приміщення офісу) не відрізняється від обліку у підприємств, що є платниками податку на прибуток. Зокрема, організація повинна визначити, чи є такий ремонт поточним (підтримання об’єкта в поточному стані), чи поліпшенням (тобто збільшення майбутніх економічних вигід від використання такого приміщення).

Згідно з п. 29 Методрекомендацій №561 з обліку ОЗ рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт  приймає керівник організації з урахуванням результатів аналізу наявної ситуації та істотності таких витрат.

При цьому, ключовим фактором при розподілу робіт у бухобліку на ті, що пов'язані з підтриманням об'єкта ОЗ у робочому стані, та ті, що пов'язані з його поліпшенням, є зростання майбутніх економічних вигід.

Наприклад, у разі перефарбування стін у приміщеннях - це цілком відповідає ознакам поточного ремонту, оскільки економічні вигоди від використання приміщення не збільшуються. Тобто при поточному ремонті об’єкту ОЗ всі виробничі параметри об’єкту (площа, потужність, строк корисного використання тощо) залишаються незмінними.

Про те, як довести, що ремонт відноситься до поточного, ми писали тут, а про документальне оформлення ремонтних робіт - тут.

 

Поточний ремонт

Пунктом 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561 встановлено, що витрати, які здійснюються для підтримання об'єкту в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат.

Таким чином, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання об'єкта ОЗ у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді понесення (капіталізацію витрат не здійснюють). При цьому, рахунок обліку таких витрат залежить від характеру використання такого приміщення.

Наприклад, поточний ремонт офісного приміщення доцільно відображати на рахунку 92 «Адміністративні витрати». Якщо це ремонт приміщення, яке використовується для статутної діяльності релігійної організації, то в даному випадку такий ремонт теж можна віднести 92 рахунок як адміністративні витрати, або обрати рахунок 949, щоб відокремити витрати на статутну діяльність від адмінвитрат. Загалом, вибір статей і рахунків обліку витрат релігійної організації здійснюється самою організацією самостійно, але з врахуванням положень П(С)БО 16.

 

Поліпшення

У бухобліку нормами п. 14 П(С)БО 7 передбачено збільшення первісної вартості основних засобів на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкту (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо). Такі поліпшення мають призводити до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкту. При цьому залишкова вартість ОЗ зменшується у зв'язку з частковою ліквідацією об'єкту.

Окрім цього нагадаємо, що амортизація ОЗ нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкту, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкту активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації (п. 23 П(С)БО 7).

Таким чином, витрати на поліпшення приміщення первісно накопичуються на бухгалтерському субрахунку 1521 з подальшим їх віднесенням після закінчення ремонту на балансову вартість такого приміщення у дебет субрахунку 103 «Будинки та споруди».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202573
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025160
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250