• Посилання скопійовано

Як довести, що ремонт є поточним?

Підприємству потрібно довести, що ремонт є поточним (мова йде про витрати звітного періоду, а не витрати на модернізацію ОЗ). Якими документами слід обґрунтувати поточний ремонт основних засобів (обладнання), крім типової форми №ОЗ-1?

Відповідно до п. 15 П(С)БО 7, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта ОЗ у робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) й одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включають до складу витрат звітного періоду. А ось витрати, пов'язані з поліпшенням об'єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що спричинює збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта, капіталізують, спрямовують на збільшення первісної вартості поліпшувального об'єкта ОЗ (п. 14 П(С)БО 7).

Як бачимо, ключовим фактором при розподілі робіт у бухобліку на ті, що пов'язані з підтриманням об'єкта ОЗ у робочому стані, та ті, що пов'язані з його поліпшенням, є зростання майбутніх економічних вигід.

Нагадаємо, що під економічною вигодою розуміють потенційну можливість отримання підприємством коштів від використання активів (ст. 1 Закону про бухоблік).

Отже, роботи, спрямовані на підтримання ОЗ у робочому стані (поточний ремонт, техобслуговування), та роботи, що спричинюють збільшення майбутніх економічних вигід (модифікація, модернізація, добудова), обліковують по-різному.

Причому бухгалтеру не треба ламати голову над характером та ознаками виконаних робіт (тобто чи це поточний ремонт, чи поліпшення об'єкта ОЗ). Адже згідно з п. 29 Методрекомендацій №561 з обліку ОЗ рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт, — приймає керівник підприємства з урахуванням результатів аналізу наявної ситуації та істотності таких витрат.

Відповідно керівник своє рішення щодо класифікації виконаних робіт може оформити у вигляді наказу (розпорядження) по підприємству.

Прикладами такого поліпшення є (п. 31 Методрекомендацій №561):

а) модифікація, модернізація об'єкта основних засобів з метою подовження терміну його корисної експлуатації або збільшення його виробничої потужності;

б) заміна окремих частин устаткування для підвищення якості продукції (робіт, послуг);

в) впровадження ефективнішого технологічного процесу, що дозволить зменшити первісно оцінені виробничі витрати;

г) добудова (надбудова) будівлі, що збільшить кількість місць (площу) будівлі, обсяги та/або якість виконуваних робіт (послуг) чи умови їх виконання.

Податківцям має бути достатньо такого рішення керівника. Адже  Мінфін у листі від 22.05.2017 р. №35210-07/23-1937/1689 зазначає, що якщо керівником підприємства прийнято рішення про те, що ремонтні роботи автомобіля здійснюються для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, то вартість такого ремонту, залежно від напряму використання автомобіля на підприємстві, включається до складу відповідних витрат.

При цьому, Мінфін зазначає, що питання визначення технічних характеристик ознак ремонту, реконструкції, модернізації будівель, споруд та інших основних засобів не відносяться до повноважень Мінфіну (лист Мінфіну від 26.11.2009 р. №31-34000-20-9/32227).

Радимо при визначенні витратів на ремонт також звернутися до технічних характеристик обладнання.

Які інші документи слід оформити в залежності від того, яким чином проводиться ремонт – господарським чи підрядним способом, ми детально розглядали тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024230
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202427
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450