• Посилання скопійовано

Чи можна використовувати поворотну фіндопомогу для виплати зарплати?

Чи може підприємство виплачувати зарплату за рахунок коштів поворотної фінансової допомоги, яка надійшла на рахунок від директора? Як відобразити таку операцію в бухобліку?

Згідно з пп. 14.1.257 ПКУ фінансова допомога – це допомога, яку надано на безповоротній або поворотній основі.

Поворотна фінансова допомога – це сума коштів, яка надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

Операції з надання поворотної фінансової допомоги регулюються Главою 71 ЦКУ. Зокрема, згідно з п. 1 ст. 1046 ЦКУ за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов'язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості.

Тобто кошти, які надійшли на рахунок підприємства як ПФД, та належать такому підприємства – знаходяться у його власності. При цьому, законодавчо не встановлено обмежень щодо того, як приватне підприємство може розпоряджатися коштами, які надійшли йому у вигляді поворотної фінансової допомоги.

Отже, підприємство може використовувати отримані на рахунок кошти у вигляді ПФД для виплати зарплати працівникам.

Отримання поворотної фіндопомоги призводить до збільшення активів підприємствам з одночасним виникненням зобов’язань, а повернення такої ПФД з одночасним зменшенням активів призведе і до зменшення зобов’язань підприємства. Таким чином, операція з отримання ПФД не включається в бухобліку до доходу отримувача, а операція з повернення - до витрат.

Облік ПФД ведеться на відповідному рахунку в залежності від строків її повернення:

  • 505 «Інші довгострокові позики в національній валюті», якщо строк повернення позики згідно із договором є більшим за 12 місяців з дати складання фінзвітності (закінчення звітного періоду);
  • 685 «Розрахунки з іншими кредиторами», якщо позику слід повернути не пізніше, ніж протягом 12 місяців з дати складання фінзвітності (закінчення звітного періоду);

Оскільки ПФД підприємство отримує на банківський рахунок, то в обох випадках за кредитом буде зазначатися субрахунок 311 «Поточні рахунки в національній валюті».

Отже, якщо ПФД планують повернути пізніше ніж через 12 місяців з дати складання фінзвітності, то облік такої ПФД здійснюється на рахунку 505, а у разі настання року повернення такої ПФД, її переводять на рахунок 685 записом Дт 505 Кт 685.

Узагальнення інформації про розрахунки за виплатами працівникам, які належать як до облікового, так і до необлікового складу підприємства, з оплати праці (за всіма видами зарплати, премій, допомог тощо) ведеться на рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам». Відповідно до цього, виплата зарплати з рахунку підприємства відображається бухгалтерським записом: Дт 661 (663) Кт 311.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    Сьогодні 14:053
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025210
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 655
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025454
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025140