• Посилання скопійовано

Як списати поворотну тару з балансу підприємства?

Підприємство надало покупцю при постачанні товарів поворотну тару (із заставною вартістю, яка не була внесена коштами). Тару не було повернено протягом 12 місяців. Як списати тару з балансу? Які податкові наслідки?

Бухоблік списання зворотної тари

Оскільки договором визначено, що така тара має заставну вартість, відповідно у разі не повернення такої тари покупцем у відповідний строк (який встановлено договором!), постачальник в обліку відображає списання такої тари з балансу і одночасно нараховує зобов’язання покупця у розмірі такої заставної вартості.

При цьому списання тари призводить до зменшення активів, а отже, вартість тари потрапляє до витрат підприємства. Нарахування зобов’язань покупця щодо відшкодування вартості тари своєю чергою призведе до виникнення доходу від такого відшкодування.

Згідно з Інструкцією №291 на субрахунку 943 "Собівартість реалізованих виробничих запасів" ведеться облік собівартості реалізованих виробничих запасів (сировини, матеріалів, відходів тощо) і необоротних активів та груп вибуття, утримуваних для продажу.

Зокрема, в бухобліку такі операції відображаються записами:

  • Дт 943 Кт 284 (22, 115).

При цьому, якщо зворотна тара обліковується на рахунку 115, додатково списується нарахована амортизація записом Дт 132 Кт 115).

  • Дт 377 Кт 715 «Одержані штрафи, пені, неустойки».

Якщо в подальшому таку заборгованість не буде сплачено, вона може бути списана з обліку підприємства (детальніше про це тут).

 

ПДВ

Відповідно до пп. 14.1.191 ПКУ постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

При цьому, сума нарахованого зобов'язання у розмірі заставної вартості фактично є нарахуванням компенсації вартості такої тари. Таким чином, підприємство нараховує ПЗ з ПДВ на такого покупця у розмірі заставної тари, але не менше, ніж база оподаткування, визначена в абз. 2 п. 188.1 ПКУ.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, ПКУ не передбачено коригувань фінрезультату за операціями із списання запасів або МНМА. Відповідно такі операції впливають на фінрезультат за правилами бухобліку, що наведено вище.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024121
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202451
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202441
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202412