Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Ремонт доріг за рахунок підприємства: відображення в бухобліку

Підприємство виконало капітальний ремонт дороги, яка належить місту. Місцева влада відмовляється приймати ремонт на баланс. Як обліковувати понесені витрати? Які податкові наслідки?

Бухоблік

Оскільки дорога, яка була відремонтована підприємством, не знаходиться у власності цього підприємства (а також не є орендованою ним), то вважаємо, що капіталізацію понесених витрат проводити не доречно. Такі суми відносяться до витрат підприємства.

Облік витрат, що виникають в процесі діяльності (крім фінансових витрат), але не пов'язані з виробництвом або реалізацією основної продукції (товарів) та послуг, ведеться на рахунку 97 "Інші витрати". У випадку, якщо ремонт дороги здійснюється власними силами та власними матеріалами, то відповідно виникає таке бухгалтерське проведення: Дт 977 Кт 20, 28, 22, 661 (рахунки обліку матеріалів та заробітної плати). У такому випадку списання матеріалів засвідчується відповідним актом списання. 

А в разі, якщо підприємство здійсню виключно сплату за такий ремонт дороги, то розрахунки з таким виконавцем закриваються бухгалтерськими проведеннями:

  • Дт 631 Кт 311;
  • Дт 977 Кт 631.

Оскільки суми відносяться до витрат підприємства, а не капіталізуються, то амортизація не нараховується.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, податкових різниць щодо «негосподарських» витрат в податковому обліку не передбачено.

Таким чином, такі витрати враховуються при розрахунку фінрезультату до оподаткування без коригувань.

 

ПДВ

Якщо при оплаті матеріалів, послуг, робіт, які будуть використовуватися при такому ремонті дороги, підприємство оплатить ПДВ у складі їх ціни, то можливі два варіанти:

  • Якщо підприємство - неплатник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до вартості таких матеріалів, послуг, робіт, а отже, в остаточному проведенні спише за дебетом субрахунку 977;
  • Якщо підприємство - платник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до ПК (Дт 641 Кт 631). Але водночас визнає ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ (Дт 977 Кт 641). 

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Витрати , ПДВ , Податок на прибуток , Облік , Ремонт

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі