• Посилання скопійовано

Послуги із встановлення домофонів: що в бухобліку?

Підприємство (платник ЄП ІІІ групи, неплатник ПДВ) надає послуги із встановлення, технічного обслуговування та ремонту домофонних систем. Абонентами є як фізичні, так і юридичні особи. Як така операція відображається в бухобліку?

Перш за все необхідно зазначити, що в даному випадку буде мати місце як надання послуг (послуги із встановлення, обслуговування та ремонту домофонів), так і постачання товарів (безпосередньо передача домофонного апарату).

Доходи від надання послуг у бухобліку виконавця виникають відповідно до п. 10 П(С)БО 15. Цим пунктом передбачено, що дохід, пов'язаний з наданням послуг, визнається виходячи зі ступеня завершеності операції з надання послуг на дату балансу, якщо може бути достовірно оцінений результат цієї операції.

Результат операції з надання послуг може бути достовірно оцінений за наявності всіх наведених нижче умов:

  • можливості достовірної оцінки доходу;
  • ймовірності надходження економічних вигід від надання послуг;
  • можливості достовірної оцінки ступеня завершеності надання послуг на дату балансу;
  • можливості достовірної оцінки витрат, здійснених для надання послуг та необхідних для їх завершення.

Витрати, що відповідно до п. 11 П(С)БО 16 входять до виробничої собівартості послуг, акумулюються на рахунку 23 «Виробництво» з подальшим списанням у момент визнання доходу в дебет субрахунка 903 «Собівартість реалізованих робіт і послуг».

Складання актів виконаних робіт здійснюється сторонами договору за домовленістю. Зокрема, якщо це фізособи (які не є платниками ПДВ та не враховують витрати) складання акту виконаних робіт може бути не обов’язковим (або це акт виконаних робіт може бути об’єднано з рахунком на сплату). А ось, якщо отримувачем послуг є юрособа, то тут вже варто подбати про відповідне документальне оформлення надання таких послуг, оскільки для такого суб’єкта господарювання первинні документи будуть підтверджувати право на віднесення відповідних сум до витрат.

А отриману суму доходу відображають відповідно на бухгалтерському рахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг».

Своєю чергою, собівартість такого домофону потрапить на рахунок бухобліку 902 «Собівартість реалізованих товарів», а сума, що відшкодовується, відповідно на рахунок обліку доходів 702 «Дохід від реалізації товарів». При цьому, на передачу домофону необхідно видати покупцю видаткову накладну.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554