• Посилання скопійовано

Реконструкція будівлі господарським способом: як відобразити в бухобліку?

Як в бухобліку відобразити операції з реконструкції нежитлової будівлі господарським способом?

Якщо підприємство проводить реконструкцію основних засобів, зокрема, будівлі, то витрати на таку реконструкцію акумулюються за дебетом субрахунку 151 «Капітальне будівництво». 

Придбання матеріалів відображається записом:

  • Дт 20 (відповідний субрахунок для обліку матеріалів, зокрема Дт 205 «Будівельні матеріали»;
  • Кт 631 у розрізі розрахунків з постачальниками.

Оплата матеріалів: Дт 631 Кт 311 на підставі банківської виписки.

Списання матеріалів: Дт 151 Кт 20 на підставі акту списання матеріалів на реконструкцію будівлі. Аналогічно списуються і матеріали, що раніше були внесені до статутного капіталу:

  • Дт 20 Кт 46 – внесення матеріалів до СК;
  • Дт 151 Кт 20 – списання матріалів на реконструкцію будівлі.

Відображення витрат на оплату праці на нарахування ЄСВ щодо персоналу, який зайнятий на реконструкції: Дт 151 Кт 661 (зарплата), 651 (нарахування ЄСВ).

Витрати на оплату робіт і послуг сторонніх підрядників (за наявності): Дт 151 Кт 631.

Після того, як роботи з реконструкції будівлі завершено, витрати списуються на дебет субрахунку 103 «Будинки та споруди», збільшуючи первісну вартість реконструйованої будівлі: Дт 103 з аналітикою щодо будівлі, яка була реконструйована Кт 151. 

Первісна вартість будівлі збільшується на дату введення її в експлуатацію після реконструкції, яка підтверджується актом введення в експлуатацію ОЗ.

Більш докладно про модернізацію основних засобів читайте тут.

***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554