• Посилання скопійовано

Придбання квартири для проживання працівників у відрядженні: як облікувати?

Підприємство (платник податку на прибуток, неплатник ПДВ) придбаває житлову квартиру, яка буде використовуватися для проживання працівників у відрядженні. Як таке придбання відображається в бухобліку? Чи потрібно повідомляти ДФС? До яких податкових наслідків призведе таке придбання?

Облік придбаної нерухомості 

В бухобліку квартира відноситься до необоротних активів підприємства (основних засобів) групи «Будинки та споруди».

Придбання квартири в бухобліку відображається бухгалтерським записом за Дт субрахунка 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» та Кт субрахунка 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками».

Далі перед початком використання такого майна, воно вводиться в експлуатацію (складається Акт введення в експлуатацію основних засобів), при цьому в бухобліку здійснюється запис: Дт 103 «Будинки та споруди» Кт 152.

Оскільки квартира використовується для проживання відряджених працівників, то амортизаційні нарахування, а також інші витрати, які пов’язані з утриманням таких основних засобів, доцільно обліковувати на рахунку 92. Зокрема, нарахування амортизації в бухобліку відображається бухгалтерським записом Дт 92 «Адміністративні витрати» Кт 131 «Знос основних засобів».

 

Податкові різниці

Термін «невиробничі основні засоби» означає основні засоби, які не використовуються в госпдіяльності платника податку. Тому простій такої квартири не є її використанням у негосподарській діяльності. Тому податкові різниці, пов’язані із негосподарськими основними засобами, в даному випадку не застосовуються.

Проте у підприємства виникнуть податкові різниці, які пов’язані з основними засобами, та визначені п. 138.1 та 138.2 ПКУ:

  • фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;
  • фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ.

 

Повідомлення за ф. №20-ОПП

Після придбання квартири (переходу права власності до підприємства) таке підприємство подає повідомлення за ф. №20-ОПП протягом 10 робочих днів після придбання за основним місцем обліку такої юрособи.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0331
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554