• Посилання скопійовано

Придбання трактора за готівку: як облікувати?

Підприємство придбало трактор у фізособи за готівку, яка надана засновником підприємства як поворотна фіндопомога. Ціна трактора менше 50 тис. грн. Трактор призначений для використання в господарській діяльності підприємства. Як відобразити в бухобліку цю операцію?

При проведенні цієї операції слід взяти до уваги такі моменти:

1) Дотримання положень п. 6 Положення №148 щодо обмеження готівкових розрахунків. Це стосується як розрахунків із засновником за договором поворотної фіндопомоги, так і розрахунків з продавцем трактора. В даному випадку застосовується обмеження в розмірі 50 тис. грн;

2) Утримання ПДФО за ставкою 5% (ст. 173 ПКУ) та військового збору за ставкою 1,5% за рахунок виплати, що належить продавцю трактора;

3) До первісної вартості трактора включається сума, сплачена продавцю та суми, сплачені стороннім організація за послуги з оформлення та реєстрації трактора.

4) Після введення трактора в екплуатацію нараховується амортизація за одним з методів, передбачених п. 26 П(С)БО 7.

 

Бухоблік операції з прибання трактора наведено в таблиці на умовному прикладі.

Таблиця

Зміст господарської операції  

Бухгалтерський облік

Сума, грн  

Д-т

К-т

Отримано в касу фінансову допомогу від засновника

301

685

42075

Виплачено готівкові кошти продавцю трактора

631

301

42075

Утримано з продавця трактора 5% ПДФО та 1,5% військового збору

631

641, 642

2250

675

Сплачено ПДФО та військовий збір

641, 642

311

2250

675

Оприбутковано придбаний трактор

152

631

45000

Отримано послуги сторонніх організацій щодо реєстрації трактора

152

631

2300

Введено трактор в експлуатацію

105

152

47300

Нараховано амортизацію (сума умовна)

23, 91

131

800

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0332
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554