• Посилання скопійовано

Документування операцій при реалізації туристичного продукту

Юридична організація (турагент) здійснює продаж авіаквитків та турів клієнтам (фізособам). Як правильно вести облік в такому випадку, адже отримати підпис від кожної фізособи на Акті виконаних робіт нереально?

Головним документом, на підставі якого будуються взаємовідносини суб’єкта туристичної діяльності з клієнтами, є договір (угода, контракт). 

Договірні відносини туриста й туристичної фірми складаються як відносини покупця (замовника) й продавця (виконавця). При цьому слід пам’ятати про особливий характер «продукту», що придбавається в туристичній фірмі. Туристи сподіваються отримати необхідний комплекс послуг. Фірма ж надає, як правило, не самі послуги, а права (гарантії) отримання їх у певний час, у певному місці, надані іншими фірмами. Придбання туристом сукупності цих прав (гарантій) оформляється туристичною путівкою, яка є предметом реалізації туристичної фірми. Обсяг реалізації туристичної фірми виникає в тому звітному періоді, у якому здійснюється продаж путівки, а не тоді, коли фактично відбулася подорож.

Важливим туристичним  документом є ваучер (ст. 23 Закону про туризм). Він є багатофункціональним документом: підтверджує статус туриста, гарантує йому одержання всіх зазначених у ваучері й оплачених туристом послуг. Для приймаючої сторони він є гарантом отримання від фірми, яка скерувала туриста, певних коштів, які сплатив турист. 

На внутрішньому туристичному ринку ці функції виконує туристична путівка.

Туристичний ваучер (путівка) - документ, який підтверджує статус особи або групи осіб як туристів, оплату послуг чи її гарантію і є підставою для отримання туристом або групою туристів туристичних послуг. Туристичний ваучер (путівка) - це письмовий акцепт суб’єкта туристичної діяльності на виробництво та продаж туристичного продукту. Він (вона) є невід’ємною частиною угоди, а також документом первинного обліку в суб’єктів туристичної діяльності. 

Порядок оформлення ваучера на надання туристичних послуг та його використання затверджено Наказом Держтурадміністрації  України  06.06.2005 р. №50.

При оплаті вартості туру вроздріб первинними обліковими документами, що підтверджують прийом і оприбуткування коштів у касу туристичної фірми, можуть бути:

Оплата коштів у безготівковій формі підтверджується банківською випискою.

Після повної оплати вартості туру клієнту видають на руки документи на право одержання послуг:

  • на перевезення (квитки);
  • на розміщення і харчування (ваучери).

Відповідно, факт передання документів туристу можна підтверджувати актом приймання-передачі документів, який можна підписувати в момент такого передання. Цей порядок підприємство має затвердити у своєму наказі про документооборот.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202414
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202426
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20249
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427