• Посилання скопійовано

Відображення в обліку неприбуткової організації отриманих відсотків за депозитом

Неприбуткова організація отримує відсотки за депозитом. Отримані кошти використовуються виключно на покриття витрат такої організації. Як відобразити в обліку отримані відсотки за депозитом?

Згідно з пп. 14.1.121 ПКУ неприбуткові підприємства, установи та організації - це організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п. 133.4 ПКУ. Саме цим пунктом встановлено умови та порядок, за яких неприбуткові підприємства не є платниками податку. Для цього потрібно одночасно дотримуватись вимог, передбачених у пп. 133.4.1 ПКУ.

Оскільки неприбуткові організації відносяться до підприємств, установ та організацій, відповідно бухоблік вони ведуть на підставі П(С)БО. Зокрема, згідно з П(С)БО 15П(С)БО 16  та користуються Інструкцією №291.

У п. 7 П(С)БО 15 зазначається, що: 

  • відсотки, нараховані на залишки  коштів  на   поточних рахунках  в  банках, входять до складу інших операційних доходів. Інструкція №291 говорить, що саме за кредитом субрахунку 719 обліковуються відсотки, отримані на залишки коштів на поточних рахунках в банках або депозитних рахунках до запитання; 
  • а ось, якщо депозитний договір має строк дії, то відсотки, нараховані на кошти на депозитних рахунках, входять до складу фінансових доходів і відображаються за кредитом субрахунку 732. 

Після закінчення звітного періоду суми з рахунків 719 та 732 списуються відповідно до кредита рахунку 79 «Фінансові результати».

Сальдо рахунку 79 списується відповідно на кредит субрахунку 441 «Прибуток нерозподілений» або дебет субрахунку 442 «Непокриті збитки».

При цьому, обмежень щодо відображення в бухобліку прибутку для неприбуткової організації немає. Вимога для збереження статусу неприбутковості полягає в тому, що такий прибуток в подальшому повинен бути використаний виключно для цілей такої неприбуткової організації і не підлягає його розподілу між засновниками (учасниками), членами або працівниками (окрім заробітної плати) такої неприбуткової організації.

Вподальшому, якщо у підприємства виникають витрати, які перевищують суму доходів, така різниця покривається за рахунок сальдо на рахунку 441.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0326
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202531
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025243
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554