• Посилання скопійовано

Оприбуткування та продаж залишків, виявлених при інвентаризації: нюанси обліку

Підприємство оприбуткувало залишки за результатами інвентаризації – 10 одиниць товару за ціною 1 грн за одиницю. Далі цей товар продається за ціною 70 грн за одиницю з ПДВ. Коли виникають доходи та витрати за цими операціями? Як це впливає на оподаткування податком на прибуток?

Так, дохід виникає і при оприбуткуванні залишків, і під час їх продажу, але в різних сумах. У кінцевому підсумку під оподаткування потрапляє прибуток від продажу цих товарів.

Бухоблік відповідних операції ведеться так – див. таблицю.

 Таблиця

Бухоблік оприбуткування залишків та їх подальшого продажу

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Оприбуткування залишків за результатами інвенаризації – визнання доходу від збільшення активів – за справедливою вартістю таких активів

281

719

100,00

Продаж оприбуткованих товарів – визнання доходу від продажу за вартістю такого продажу

361

702

7000,00

Нарахування податкових зобов’язань з ПДВ

702

6415

1166,67

Списання вартості проданих товарів на витрати

902

281

100,00

Списання доходів і витрат на фінрезультат:

 

 

 

доходи від оприбуткування товарів

719

791

100,00

витрати від списання проданих товарів

791

902

100,00

доходи від продажу товарів

702

791

5833,33

Як видно з таблиці, дохід від оприбуткування залишків товарів (Дт 719 Кт 791) компенсується витратами при списанні цих товарів (Дт 791 Кт 902), і підприємство отримує тільки дохід від їх реалізації (Дт 702 Кт 791).

Таким чином, дохід від реалізації товарів збільшує прибуток у своїй повній сумі, адже підприємство не несло витрати на придбання або виробництво цих товарів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    Сьогодні 16:253
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202532
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025244
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025950