• Посилання скопійовано

Витрати на охорону об’єкта капітальних інвестицій: як відобразити в обліку?

Підприємство придбало у власність виробничий цех, але в експлуатацію він ще не введений. Як відобразити в бухобліку витрати на утримання охорони цього цеху, якщо охоронні послуги надає стороння охоронна компанія?

Перш за все нагадаємо, що придбані основні засоби, які ще не введені в експлуатацію, обліковуються як капітальні інвестиції на рахунку 15, в даному випадку застосовується субрахунок 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Інформація про витрати підприємства накопичується в бухобліку відповідно до П(С)БО 16.

Відповідно до п. 7 П(С)БО 16 витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Витрати на охорону об’єкта капітальних інвестицій неможливо пов’язати з доходами певних майбутніх періодів (адже цех ще не працює), також вони не збільшують вартість придбаного виробничого цеху на субрахунку 152. З цих причин такі витрати слід відображати у складі витрат того періоду, коли вони були понесені, а саме - на дату підписання акта наданих послуг з охорони.

Склад витрат визначений у пп. 1029 П(С)БО 16. Оскільки виробничий цех ще не введено в експлуатацію, тому витрати на його охорону не можуть розглядатися як виробничі або загальновиробничі витрати. Далі, оскільки цех має виробниче призначення, то витрати на його охорону не відносяться до адміністративних або збутових витрат. 

Отже, залишається п. 20 П(С)БО 16, у якому перераховані інші операційні витрати. Згідно з Інструкцією №291 для обліку таких витрат призначений рахунок 94, субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності». Статті витрат, що обліковуються на цьому субрахунку, підприємство встановлює самостійно, тож воно може створити таку статтю, як, наприклад, «витрати на утримання об’єктів капітальних інвестицій» тощо.

Також розглянемо можливість обліку витрат на охорону цеха  як витрат майбутніх періодів на рахунку 39. Зокрема, в Інструкції №291 зазначено такий перелік витрат майбутніх періодів:

  • витрати, пов’язані з підготовчими до виробництва роботами в сезонних галузях промисловості;
  • витрати, пов’язані з освоєнням нових виробництв та агрегатів;
  • сплачені авансом орендні платежі;
  • оплата страхового поліса;
  • передплата газет, журналів, періодичних і довідкових видань тощо.

На нашу думку, оплата послуг охорони не підпадає під критерії витрат майбутніх періодів, оскільки оплата за послуги охорони здійснюється не авансом за майбутні періоди, натомість послуга охорони споживається у тому звітному періоді, за який складено акт надання послуг. Відповідно, оплата здійснюється за послуги, надані у звітному періоді, а не у майбутніх періодах.

Отже, найкращим варіантом обліку витрат на охорону буде облік цих витрат у складі інших операційних витрат звітного періоду на субрахунку 949. Після введення цеху в експлуатацію витрати на його охорону будуть відноситися до загальновиробничих витрат, які обліковуються на рахунку 91.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442