• Посилання скопійовано

Фіндопомога на проведення рекламного заходу: як облікувати?

Підприємство, неплатник ПДВ, отримало безповоротну фіндопомогу на проведення рекламного заходу, який організовано силами іншого підприємства. Під час проведення заходу було виготовлено банери, папки, блокноти, ручки з логотипом підприємства та роздано учасникам. Які є нюанси обліку такого заходу?

Запитання:

  1. Чи буде враховуватися фіндопомога у граничній сумі операцій, яка зобов’язує зареєструватися платником ПДВ?
  2. Якими документами підтверджується проведення заходу?
  3. Чи потрібно утримувати ПДФО та військовий збір під час роздачі товарів з рекламною метою?

 

Відповідь:

  1. Чи буде враховуватися фіндопомога у граничній сумі операцій, яка зобов’язує зареєструватися платником ПДВ?

Обов’язкова реєстрація платником ПДВ

Відповідно до п. 181.1 ПКУ у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку  (крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи). До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації платником ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ 20%, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Отримання безповоротної фіндопомоги не є об’єктом оподаткування ПДВ, адже не відповідає поняттю "постачання послуг" за пп. 14.1.185 ПКУ та поняттю "постачання товарів" за пп. 14.1.191 ПКУ. Безповоротна фіндопомога знайде своє відображення тільки у складі доходу у бухобліку відповідно до п. 5 П(С)БО 15, адже при цьому відбувається збільшення активів.

 

2. Якими документами підтверджується проведення заходу?

Документальне оформлення рекламного заходу:

  • видається наказ керівника та програма проведення заходу, наприклад з рекламною метою (затверджується керівником). У наказі визначається працівник підприємства - особа, що відповідальна за проведення заходу;
  • складається кошторис витрат на проведення заходу, де зазначається перелік та кількість товарів, які будуть роздаватися присутнім з рекламною метою (його затверджує керівник);
  • після проведення заходу складається звіт про фактичні витрати (з переліком розданих товарів), його складає відповідальна особа;
  • підтвержувальні документи: платіжні доручення, накладні на придбання рекламних товарів, акти наданих послуг (послуги з організації заходу), акти на списання розданих товарів з рекламною метою;
  • авансові звіти, якщо витрати оплачувалися готівкою (з документальним підтвердженням).

Облік понесених витрат слід відобразити на рахунку 93 відповідно до п. 19 П(С)БО 16. На цьому рахунку відображають також роздачу товарів (блокноти, ручки, футболки тощо), які здійснювалася з рекламною метою, як канцтовари з логотипом підприємства. Датою витрат згідно з п. 7 П(С)БО 16 є звітний період, у якому вони були здійснені. 

 

3. Чи потрібно утримувати ПДФО та військовий збір під час роздачі товарів з рекламною метою?

Роздача товарів з логотипом підприємства

Якщо підприємство самостійно від свого імені здійснює роздачу товарів як подарунків зі своїм логотипом під час проведення заходу, це не зобов'язує підприємство виконувати функції податкового агента, і як наслідок, утримувати ПДФО та військовий збір. Адже зазвичай ризику персоніфікації тут немає.

Проте, якщо подарунок все ж таки персоніфіковано, то можна скористатися нормою про неоподатковувану вартість дарунка за пп. 165.1.39 ПКУ (у 2018 році вартість неоподатковуваних подарунків становить 930,75 грн). 

Хоча за умовами запитання підприємство оплачує організаційні послуги іншому підприємству – постачальнику послуг. У цьому випадку постачальник займається всіма організаційними питаннями, зокрема, придбанням та роздачею рекламних товарів, тому у підприємства не виникає жодного ризику взагалі щодо питань оподаткування ПДФО та військового збору.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202512
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    12.12.2025201
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202530
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202517
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202522