• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги від автосервісу?

В акті виконаних робіт від автосервісу щодо технічного обслуговування автотранспорту зазначено перелік виконаних робіт та використаних матеріалів. Чи потрібно оприбутковувати такі матеріали на склад підприємства з подальшим їх списанням за внутрішнім актом підприємства-замовника?

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи.

Таким чином, для правильного бухобліку такої операції необхідно зважати на первинне оформлення такої операції:

  • якщо автосервіс за договором надає лише послуги з обслуговування чи ремонту автомобіля, відповідно надає акт виконаних робіт на повну вартість, а розшифровка використаних запчастин надається лише довідково (у вигляді додатку до акта), то в такому випадку підприємство обліковує вартість таких робіт без оприбуткування запчастин;
  • у тому випадку, якщо договором з автосервісом передбачено, що постачальник здійснює як надання послуг, так і постачання запчастин, при цьому, складає окремо акт виконаних робіт та видаткову накладну (якою фіксується факт переходу права власності на автозапчастини), то підприємство окремо обліковує надані йому послуги з ремонту та окремо оприбутковує запчастини. Окрім цього, зважаючи на те, що ці запчастини встановлюються автосервісом, повинен бути і складений акт про передачу таких запчастин автосервісу для встановлення.

Отже, якщо в даному випадку автосервіс надає лише акт виконаних робіт, то підприємство обліковує таку операцію як отримання послуг без оприбуткування запчастин.

Варто звернути увагу, що якщо виконані роботи здійснюються лише для підтримання автомобілю у робочому стані, то їх вартість відноситься до витрат поточного періоду. Якщо автосервіс здійснює роботи з автомобілем, які збільшують отримані економічні вигоди від використання такого авто (поліпшення, модернізація), то вартість отриманих послуг збільшують первісну вартість такого автомобіля.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5523
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025201
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025215
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202588