• Посилання скопійовано

Створення резервів в обліку суб’єкта малого підприємництва

Мале підприємство (ТОВ на загальній системі) має 5 працівників. Дохід без ПДВ за 2017 р. склав 25 млн грн. Чи має право це ТОВ не створювати резерв на виплату відпусток та резерв сумнівних боргів?

Відповідно до п. 8 П(С)БО 25 суб'єкти малого підприємництва, зазначені у пп. 2 п. 2 розділу І П(С)БО 25 можуть:

  • обліковувати необоротні активи тільки за первісною вартістю без урахування зменшення корисності та переоцінки до справедливої вартості;
  • не створювати забезпечення наступних витрат і платежів (на виплату наступних відпусток працівникам, виконання гарантійних зобов'язань тощо), а визнають відповідні витрати у періоді їх фактичного понесення;
  • поточну дебіторську заборгованість включати до підсумку балансу за її фактичною сумою.

Тобто ці суб’єкти можуть не створювати резерв на виплату відпусток та резерв сумнівних боргів. Які це суб’єкти?

Так, у пп. 2 п. 2 розділу І П(С)БО 25 зазначені:

  • суб'єкти малого підприємництва – юрособи, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства.
  • суб'єкти малого підприємництва - юрособи, що відповідають критеріям мікропідприємництва.

Відповідно до п. 44.2 ПКУ юрособи - платники єдиного податку, які відповідають критеріям, визначеним пп. 3 п. 291.4 ПКУ, ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат з метою обрахунку об’єкта оподаткування єдиним податком. Нагадаємо, що це юрособи – платники єдиного податку ІІІ групи. Підприємство, про яке йдеться у запитанні, не відповідає цьому критерію, бо воно не є платником єдиного податку.

Хто такі суб’єкти мікропідприємництва, визначено у ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік: мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів - до 350 тисяч євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 тисяч євро;
  • середня кількість працівників - до 10 осіб.

З умов запитання видно, що підприємство не виконує критерій щодо чистого доходу за попередній рік, але критерій щодо середньої кількості працівників дотримано. Якщо це підприємство виконає третій критерій – щодо балансової вартості активів, то в нього одночасно буде виконано два критерії мікропідприємництва і воно матиме право не створювати резерви.

Якщо ж балансова вартість активів підприємства перевищує 350 тисяч євро, це підприємство повинно створювати резерв на виплату відпусток та резерв сумнівних боргів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Амортизація у податковому обліку ОЗ/нематеріальних активів, які не використовуються у госпдіяльності через перебування на ТОТ
    Чи підлягають амортизації у податковому обліку ОЗ та нематеріальні активи, які тимчасово не використовуються у господарській діяльності у зв’язку з простоєм або до ОЗ та нематеріальних активів немає доступу через їх перебування на територіях на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації?
    17.07.20257
  • Облік витрат за мировою угодою: момент визнання 3% річних та інфляційних втрат
    Підприємство підписало мирову угоду з кредитором, яка передбачає погашення основного боргу, а також 3% річних та інфляційних втрат за графіком. Коли боржнику слід визнавати витрати на суму цих 3% річних та інфляційних втрат: на всю суму одразу на дату укладення мирової угоди (5 червня 2025 року) чи частинами щомісяця відповідно до графіка платежів?
    16.07.202540
  • Як обліковувати активи, придбані разом із нерухомістю?
    Підприємство придбало автозаправну станцію. В акті приймання – передачі вказано цей об'єкт в кількості 1 шт, а також багато інших активів (як РРО, холодильник тощо). Дані активи зазначені без вартості, тільки кількість. Як обліковувати такі активи?
    16.07.202526
  • Оновлення ПЗ на обладнанні клієнта: що в бухобліку?
    Підприємство здійснює обслуговування електронного обладнання, яке потребує інколи переустановки програмного забезпечення (ПЗ) або його оновлення. Для цих потреб придбані оновлення ПЗ. Вартість одного оновлення перевищує 1 млн грн. Як відобразити ці оновлення ПЗ в бухобліку, якщо підприємство може їх використовувати більше року?
    16.07.202520
  • Перерахунок суми за опалення: облік та податки
    Організація (платник податку на прибуток і ПДВ) отримала від постачальника теплової енергії акт-перерахунок від 30.04.2025 р., в якому зменшується нарахування за січень-березень на загальну суму (-) 61 345.38 грн, в т.ч. ПДВ. Розрахунок коригування (РК) не оформлено. Як відобразити такий акт в бухобліку? Як він вплине на ПДВ та податок на прибуток?
    16.07.202518