• Посилання скопійовано

Створення резервів в обліку суб’єкта малого підприємництва

Мале підприємство (ТОВ на загальній системі) має 5 працівників. Дохід без ПДВ за 2017 р. склав 25 млн грн. Чи має право це ТОВ не створювати резерв на виплату відпусток та резерв сумнівних боргів?

Відповідно до п. 8 П(С)БО 25 суб'єкти малого підприємництва, зазначені у пп. 2 п. 2 розділу І П(С)БО 25 можуть:

  • обліковувати необоротні активи тільки за первісною вартістю без урахування зменшення корисності та переоцінки до справедливої вартості;
  • не створювати забезпечення наступних витрат і платежів (на виплату наступних відпусток працівникам, виконання гарантійних зобов'язань тощо), а визнають відповідні витрати у періоді їх фактичного понесення;
  • поточну дебіторську заборгованість включати до підсумку балансу за її фактичною сумою.

Тобто ці суб’єкти можуть не створювати резерв на виплату відпусток та резерв сумнівних боргів. Які це суб’єкти?

Так, у пп. 2 п. 2 розділу І П(С)БО 25 зазначені:

  • суб'єкти малого підприємництва – юрособи, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства.
  • суб'єкти малого підприємництва - юрособи, що відповідають критеріям мікропідприємництва.

Відповідно до п. 44.2 ПКУ юрособи - платники єдиного податку, які відповідають критеріям, визначеним пп. 3 п. 291.4 ПКУ, ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат з метою обрахунку об’єкта оподаткування єдиним податком. Нагадаємо, що це юрособи – платники єдиного податку ІІІ групи. Підприємство, про яке йдеться у запитанні, не відповідає цьому критерію, бо воно не є платником єдиного податку.

Хто такі суб’єкти мікропідприємництва, визначено у ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік: мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів - до 350 тисяч євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 тисяч євро;
  • середня кількість працівників - до 10 осіб.

З умов запитання видно, що підприємство не виконує критерій щодо чистого доходу за попередній рік, але критерій щодо середньої кількості працівників дотримано. Якщо це підприємство виконає третій критерій – щодо балансової вартості активів, то в нього одночасно буде виконано два критерії мікропідприємництва і воно матиме право не створювати резерви.

Якщо ж балансова вартість активів підприємства перевищує 350 тисяч євро, це підприємство повинно створювати резерв на виплату відпусток та резерв сумнівних боргів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202552
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202527
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532