• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги із встановлення лічильника?

Підприємство провело збільшення виробничих потужностей. У вартість робіт включено встановлення нового лічильника електроенергії. Виконані роботи оформлені актом виконаних робіт без відокремлення вартості лічильника. Як обліковувати такі виконані роботи із встановлення лічильника та подальший її продаж іншому підприємству?

Відповідно до п. 14 П(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта  (модернізація, модифікація,  добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта.

Таким чином, якщо встановлення лічильника було пов’язано із збільшенням виробничих потужностей, то його вартість збільшить первісну вартість таких виробничих потужностей з подальшою її амортизацією у складі амортизації таких виробничих потужностей.

Віднесення вартості виконаних робіт на первісну вартість виробничих потужностей здійснюється після завершення всіх робіт з модернізації і початком експлуатації таких модернізованих виробничих потужностей. Первинний облік витрат, що понесені на модернізацію виробничих потужностей здійснюється на рахунку 1521. Після закінчення всіх робіт з модернізації здійснюється відповідне бухгалтерське проведення Дт 10 Кт 1521.

Якщо в подальшому виробничі потужності підлягають реалізації, здійснює виведення їх з експлуатації і облік за залишковою вартістю (первісна вартість - амортизація).

У покупця придбання таких виробничих потужностей обліковується за вартістю придбання таких потужностей із врахуванням витрат, що перелічені у п. 8 П(С)БО 7 (суми, що сплачується постачальникам, витрати на монтаж, введення в експлуатацію і т.д.).

При цьому законом не вимагається виокремлення вартості лічильників з вартості придбаних потужностей. Але, зважаючи на визначення об’єкта ОЗ у п. 4 П(С)БО 7, якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухобліку як окремий об'єкт основних засобів – на розсуд підприємства. Вартість такого об’єкта можна виокремити з вартості придбаних потужностей – на рівні його справедливої вартості.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Амортизація у податковому обліку ОЗ/нематеріальних активів, які не використовуються у госпдіяльності через перебування на ТОТ
    Чи підлягають амортизації у податковому обліку ОЗ та нематеріальні активи, які тимчасово не використовуються у господарській діяльності у зв’язку з простоєм або до ОЗ та нематеріальних активів немає доступу через їх перебування на територіях на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації?
    17.07.20255
  • Облік витрат за мировою угодою: момент визнання 3% річних та інфляційних втрат
    Підприємство підписало мирову угоду з кредитором, яка передбачає погашення основного боргу, а також 3% річних та інфляційних втрат за графіком. Коли боржнику слід визнавати витрати на суму цих 3% річних та інфляційних втрат: на всю суму одразу на дату укладення мирової угоди (5 червня 2025 року) чи частинами щомісяця відповідно до графіка платежів?
    16.07.202540
  • Як обліковувати активи, придбані разом із нерухомістю?
    Підприємство придбало автозаправну станцію. В акті приймання – передачі вказано цей об'єкт в кількості 1 шт, а також багато інших активів (як РРО, холодильник тощо). Дані активи зазначені без вартості, тільки кількість. Як обліковувати такі активи?
    16.07.202526
  • Оновлення ПЗ на обладнанні клієнта: що в бухобліку?
    Підприємство здійснює обслуговування електронного обладнання, яке потребує інколи переустановки програмного забезпечення (ПЗ) або його оновлення. Для цих потреб придбані оновлення ПЗ. Вартість одного оновлення перевищує 1 млн грн. Як відобразити ці оновлення ПЗ в бухобліку, якщо підприємство може їх використовувати більше року?
    16.07.202520
  • Перерахунок суми за опалення: облік та податки
    Організація (платник податку на прибуток і ПДВ) отримала від постачальника теплової енергії акт-перерахунок від 30.04.2025 р., в якому зменшується нарахування за січень-березень на загальну суму (-) 61 345.38 грн, в т.ч. ПДВ. Розрахунок коригування (РК) не оформлено. Як відобразити такий акт в бухобліку? Як він вплине на ПДВ та податок на прибуток?
    16.07.202518