• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги із встановлення лічильника?

Підприємство провело збільшення виробничих потужностей. У вартість робіт включено встановлення нового лічильника електроенергії. Виконані роботи оформлені актом виконаних робіт без відокремлення вартості лічильника. Як обліковувати такі виконані роботи із встановлення лічильника та подальший її продаж іншому підприємству?

Відповідно до п. 14 П(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта  (модернізація, модифікація,  добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта.

Таким чином, якщо встановлення лічильника було пов’язано із збільшенням виробничих потужностей, то його вартість збільшить первісну вартість таких виробничих потужностей з подальшою її амортизацією у складі амортизації таких виробничих потужностей.

Віднесення вартості виконаних робіт на первісну вартість виробничих потужностей здійснюється після завершення всіх робіт з модернізації і початком експлуатації таких модернізованих виробничих потужностей. Первинний облік витрат, що понесені на модернізацію виробничих потужностей здійснюється на рахунку 1521. Після закінчення всіх робіт з модернізації здійснюється відповідне бухгалтерське проведення Дт 10 Кт 1521.

Якщо в подальшому виробничі потужності підлягають реалізації, здійснює виведення їх з експлуатації і облік за залишковою вартістю (первісна вартість - амортизація).

У покупця придбання таких виробничих потужностей обліковується за вартістю придбання таких потужностей із врахуванням витрат, що перелічені у п. 8 П(С)БО 7 (суми, що сплачується постачальникам, витрати на монтаж, введення в експлуатацію і т.д.).

При цьому законом не вимагається виокремлення вартості лічильників з вартості придбаних потужностей. Але, зважаючи на визначення об’єкта ОЗ у п. 4 П(С)БО 7, якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухобліку як окремий об'єкт основних засобів – на розсуд підприємства. Вартість такого об’єкта можна виокремити з вартості придбаних потужностей – на рівні його справедливої вартості.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202535
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202553
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220