• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги із встановлення лічильника?

Підприємство провело збільшення виробничих потужностей. У вартість робіт включено встановлення нового лічильника електроенергії. Виконані роботи оформлені актом виконаних робіт без відокремлення вартості лічильника. Як обліковувати такі виконані роботи із встановлення лічильника та подальший її продаж іншому підприємству?

Відповідно до п. 14 П(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта  (модернізація, модифікація,  добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта.

Таким чином, якщо встановлення лічильника було пов’язано із збільшенням виробничих потужностей, то його вартість збільшить первісну вартість таких виробничих потужностей з подальшою її амортизацією у складі амортизації таких виробничих потужностей.

Віднесення вартості виконаних робіт на первісну вартість виробничих потужностей здійснюється після завершення всіх робіт з модернізації і початком експлуатації таких модернізованих виробничих потужностей. Первинний облік витрат, що понесені на модернізацію виробничих потужностей здійснюється на рахунку 1521. Після закінчення всіх робіт з модернізації здійснюється відповідне бухгалтерське проведення Дт 10 Кт 1521.

Якщо в подальшому виробничі потужності підлягають реалізації, здійснює виведення їх з експлуатації і облік за залишковою вартістю (первісна вартість - амортизація).

У покупця придбання таких виробничих потужностей обліковується за вартістю придбання таких потужностей із врахуванням витрат, що перелічені у п. 8 П(С)БО 7 (суми, що сплачується постачальникам, витрати на монтаж, введення в експлуатацію і т.д.).

При цьому законом не вимагається виокремлення вартості лічильників з вартості придбаних потужностей. Але, зважаючи на визначення об’єкта ОЗ у п. 4 П(С)БО 7, якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухобліку як окремий об'єкт основних засобів – на розсуд підприємства. Вартість такого об’єкта можна виокремити з вартості придбаних потужностей – на рівні його справедливої вартості.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025130
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 134
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025398
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025129
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025180