• Посилання скопійовано

Обліковуємо витрати на встановлення меморіальної дошки на фасаді будинку

Як в обліку комунальної установи відображаються витрати на встановлення меморіальної дошки на фасаді будинку, якщо роботи з її виготовлення становлять 3000 грн?

Відповідно до п. 1 розд. II НП(С)БО в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 р. №1202, одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів, зокрема, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій.

Об'єкт основних засобів визнається активом, коли існує ймовірність отримання суб'єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов'язаних з його використанням, та/або він має потенціал корисності для суспільства; і його вартість може бути визначена.

Основні засоби класифікуються за групами, наведеними у п. 3 цього розділу:

  1. основні засоби;
  2. інші необоротні матеріальні активи, які зокрема, включають:
  • малоцінні необоротні матеріальні активи (суб'єкти державного сектору зараховують до малоцінних необоротних матеріальних активів предмети вартістю (без ПДВ), що не перевищує 2500 грн  та строк використання яких перевищує один рік, а також сценічно-постановочні засоби вартістю, що не перевищує 5000 грн за одиницю);
  • НМА спеціального призначення;
  • інші НМА.

Згідно з п. 6 розд. II НП(С)БОДС 121 собівартість виробництва (створення) об'єкта основних засобів складається з витрат, понесених суб'єктом державного сектору на його виготовлення (створення), з урахуванням витрат, передбачених п. 5 цього розділу.

При цьому для інших НМА застосовується спрощений, груповий або інший специфічний порядок обліку (п. 12 розд. II НП(С)БОДС 121).

У п. 7 розд. IV НП(С)БОДС 121 встановлено, що амортизація НМА, зазначена у пп. 3.2 (крім НМА спеціального призначення), нараховується в першому місяці передачі у використання об'єкта необоротних активів у розмірі 50% його первісної вартості та решта 50% первісної вартості – у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу).

Переоцінка таких НМА, що перебувають у використанні (експлуатації), не проводиться.

Суму нарахованої амортизації суб'єкт державного сектору відображає збільшенням суми зносу основних засобів та витрат (п. 8 розд. IV НП(С)БОДС 121).

Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами затверджена наказом Мінфіну від 29.12.2015 р. №1219.

При обліку основних засобів необхідно застосовувати кореспонденцію, наведену у розд. 1 цього наказу (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

отримання цільового фінансування для придбання основних засобів та/або їх поліпшення

2311 (2321), 2313 (2323)

54

3600

Придбання устаткування, що потребує монтажу

1513 (1523)

2113 (2123), 6211 (6221)

1000

Відображення суми ПДВ, якщо його включено до податкового кредиту

6311 (6321)

2113 (2123), 6211 (6221)

200

Передача устаткування у монтаж

1311 (1321), 1312 (1322), 1324

1513 (1523)

1000

Відображення витрат на придбання, створення (виготовлення), капітальне будівництво об'єктів основних засобів

1311 (1321), 1312 (1322), 1324

2113 (2123), 6211 (6221)

800

Відображення суми ПДВ, якщо його включено до податкового кредиту

6311 (6321)

2113 (2123), 6211 (6221)

160

Відображення витрат на проектні, будівельно-монтажні роботи за розрахунками з підрядниками і проектними організаціями

1311 (1321), 1312 (1322), 1324

2113 (2123), 6211 (6221)

1200

Відображення суми ПДВ за розрахунками з підрядниками і проектними організаціями, якщо його включено до податкового кредиту

6311 (6321)

2113 (2123), 6211 (6221)

240

Вилучення з доходу звітного періоду асигнувань у сумі поточних витрат, що включаються до первісної вартості об'єкта основних засобів відповідно до НП(С)БОДС 121

70, 7111 (7121), 7211 (7221), 7311 (7321)

54

3600

Зарахування об'єктів капітальних інвестицій до складу основних засобів після введення в експлуатацію

11

1312 (1322)

3000

Водночас проведення другого запису

54

51

3600

Нарахована амортизація основних засобів (знос інших необоротних матеріальних активів)

8014 (8024), 8114 (8124)

1412 (1422)

1500

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202535
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220