• Посилання скопійовано

Обліковуємо витрати на встановлення меморіальної дошки на фасаді будинку

Як в обліку комунальної установи відображаються витрати на встановлення меморіальної дошки на фасаді будинку, якщо роботи з її виготовлення становлять 3000 грн?

Відповідно до п. 1 розд. II НП(С)БО в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 р. №1202, одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів, зокрема, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій.

Об'єкт основних засобів визнається активом, коли існує ймовірність отримання суб'єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов'язаних з його використанням, та/або він має потенціал корисності для суспільства; і його вартість може бути визначена.

Основні засоби класифікуються за групами, наведеними у п. 3 цього розділу:

  1. основні засоби;
  2. інші необоротні матеріальні активи, які зокрема, включають:
  • малоцінні необоротні матеріальні активи (суб'єкти державного сектору зараховують до малоцінних необоротних матеріальних активів предмети вартістю (без ПДВ), що не перевищує 2500 грн  та строк використання яких перевищує один рік, а також сценічно-постановочні засоби вартістю, що не перевищує 5000 грн за одиницю);
  • НМА спеціального призначення;
  • інші НМА.

Згідно з п. 6 розд. II НП(С)БОДС 121 собівартість виробництва (створення) об'єкта основних засобів складається з витрат, понесених суб'єктом державного сектору на його виготовлення (створення), з урахуванням витрат, передбачених п. 5 цього розділу.

При цьому для інших НМА застосовується спрощений, груповий або інший специфічний порядок обліку (п. 12 розд. II НП(С)БОДС 121).

У п. 7 розд. IV НП(С)БОДС 121 встановлено, що амортизація НМА, зазначена у пп. 3.2 (крім НМА спеціального призначення), нараховується в першому місяці передачі у використання об'єкта необоротних активів у розмірі 50% його первісної вартості та решта 50% первісної вартості – у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу).

Переоцінка таких НМА, що перебувають у використанні (експлуатації), не проводиться.

Суму нарахованої амортизації суб'єкт державного сектору відображає збільшенням суми зносу основних засобів та витрат (п. 8 розд. IV НП(С)БОДС 121).

Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами затверджена наказом Мінфіну від 29.12.2015 р. №1219.

При обліку основних засобів необхідно застосовувати кореспонденцію, наведену у розд. 1 цього наказу (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

отримання цільового фінансування для придбання основних засобів та/або їх поліпшення

2311 (2321), 2313 (2323)

54

3600

Придбання устаткування, що потребує монтажу

1513 (1523)

2113 (2123), 6211 (6221)

1000

Відображення суми ПДВ, якщо його включено до податкового кредиту

6311 (6321)

2113 (2123), 6211 (6221)

200

Передача устаткування у монтаж

1311 (1321), 1312 (1322), 1324

1513 (1523)

1000

Відображення витрат на придбання, створення (виготовлення), капітальне будівництво об'єктів основних засобів

1311 (1321), 1312 (1322), 1324

2113 (2123), 6211 (6221)

800

Відображення суми ПДВ, якщо його включено до податкового кредиту

6311 (6321)

2113 (2123), 6211 (6221)

160

Відображення витрат на проектні, будівельно-монтажні роботи за розрахунками з підрядниками і проектними організаціями

1311 (1321), 1312 (1322), 1324

2113 (2123), 6211 (6221)

1200

Відображення суми ПДВ за розрахунками з підрядниками і проектними організаціями, якщо його включено до податкового кредиту

6311 (6321)

2113 (2123), 6211 (6221)

240

Вилучення з доходу звітного періоду асигнувань у сумі поточних витрат, що включаються до первісної вартості об'єкта основних засобів відповідно до НП(С)БОДС 121

70, 7111 (7121), 7211 (7221), 7311 (7321)

54

3600

Зарахування об'єктів капітальних інвестицій до складу основних засобів після введення в експлуатацію

11

1312 (1322)

3000

Водночас проведення другого запису

54

51

3600

Нарахована амортизація основних засобів (знос інших необоротних матеріальних активів)

8014 (8024), 8114 (8124)

1412 (1422)

1500

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Неповернуті аванси за ліцензійними договорами: як облікувати?
    Консультація розглядає порядок відображення в бухгалтерському та податковому обліках підприємства невикористаних та неповернутих авансів, сплачених іноземним правовласникам за ліцензійними договорами на видання книжок. Пояснюється неможливість використання резерву сумнівних боргів для таких авансів, порядок списання їх на витрати (рахунок 949) та відсутність специфічних податкових різниць для даної операції
    17.04.202515
  • Надання приватною школою платного харчування учням: що в бухобліку?
    Приватна школа організовує харчування для учнів за принципом «шведського столу». Учні оплачують вартість харчування окремо. Як відобразити такі операції в бухгалтерському обліку?
    16.04.202524
  • На якому рахунку обліковувати кошти від продажу сертифікату на брокерському рахунку в депозитарію?
    ТОВ має на балансі інвестиційні сертифікати, кошти від продажу яких, спочатку зайшли на брокерський (транзитний) рахунок в депозитарії, а потім за розпорядженям ТОВ на основний р/р. На якому бухгалтерському рахунку потрібно обліковувати рух коштів за брокерським рахунком?
    16.04.202526
  • Інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю: як облікувати?
    Благодійний фонд планує придбати інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю. Чи може кошти на купівлю за запитом на цільове фінансування дати юрсоба? Як в бухобліку фонду відобразити отримання коштів, придбання авто і його використання? Якими документами підтверджувати, що витрати на використання авто – це не адміністративні витрати, які повинні бути в межах 20%?
    14.04.202516
  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025785