Відображення в бухобліку та оподаткуванні залежить від певних умов: про зразки якої саме продукції йдеться, чи призначені товарні каталоги та зразки продукції для продажу тощо.
Наприклад, п. 6 гл. 10 Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки від 19.04.2007 р. №104, передбачено, що на парфумерно-косметичні товари, які надійшли до продажу, мають бути анотації щодо призначення товару, правил застосування, його складу, умов зберігання тощо.
У разі, якщо товарні каталоги містять анотації з вищезазначеною інформацією та надаються покупцям (потенційним покупцям) безоплатно, то такі каталоги оприбутковуються за кількістю та відображаються в оперативному обліку за місцями зберігання та використання без зазначення їх вартості.
Продавець парфумерно-косметичних товарів повинен пропонувати споживачу товари-новинки, взаємозамінні, супутні товари, надавати кваліфіковану допомогу у виборі товару (п. 10 гл. 10 Правил №104).
При продажу парфумерних товарів норми п. 7 гл. 10 Правил №104 зобов’язують продавця ознайомлювати покупців (споживачів) з їх запахом за допомогою папірців, які насичуються цими виробами, а також зразків-понюшок, наданих виробником.
Як правило, виробник надає зразки (тобто, тестери) духів, одеколонів, туалетної води у прозорих флаконах без продажної упаковки або у вигляді герметично упакованих одноразових тестерів по 1 мг.
При ввезенні імпортної продукції інформація про тестери зазначається в інвойсах окремим рядком як рекламна продукція, обсяг якої, як правило, регламентується договором між постачальником та імпортером. Зазвичай обсяг рекламної продукції не перевищує 10% загального обсягу постачання.
До інвойсу виробник повинен додати лист про те, що тестери не підлягають продажу, а призначені лише для ознайомлення покупців із запахом при реалізації товару вподальшому.
Виходячи з того, що вартість тестерів включено до вартості партії товару, вони також оприбутковуються за кількістю та відображаються в оперативному обліку за місцями зберігання та використання без зазначення їх вартості.
Тобто при постачанні імпортної продукції наявність зразків (тестерів) має забезпечувати підприємство – імпортер.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись