• Посилання скопійовано

Компенсація за АКБ та шини від орендодавця: як відобразити в обліку?

Підприємство придбало АКБ та шини для орендованого авто. Облік здійснюється на рахунку 207. Як обчислюється вартість таких запчастин при їх продажу орендодавцю після закінчення договору оренди? Як це відображається в обліку?

Відповідно до ст. 776 ЦКУ, сторони договору оренди мають право встановити обов'язок компенсації орендодавцем витрат орендаря на ремонт орендованого ОЗ. При цьому поточний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. А капітальний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом.

Варто зауважити, що на нашу думку, якщо заміна акумулятора та шин не призводить до збільшення економічних вигід підприємства, то такий ремонт відноситься до поточного. Тож, умови та розмір компенсації визначаються договором між орендарем та орендодавцем. При цьому, законодавчо не встановлено певного розміру такої компенсації – такий розмір встановлюється сторонами на договірній основі.

У бухобліку сума отриманої компенсації за ремонт відображається бухгалтерським записом Дт 377 Кт 712. Окрім цього, сума такої компенсації буде об’єктом оподаткування ПДВ, сума якого нараховується записом Дт 712 Кт 641/ПДВ. Відповідно орендар на дату виникнення податкових зобов’язань повинен скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на ім’я орендодавця. Якщо така компенсація передбачена після закінчення договору, то, відповідно, наступний день після такої події і буде днем виникнення податкових зобов’язань.

Щодо безпосередньо таких АКБ та шин в обліку, то підприємство у разі їх встановлення на автомобіль повинно визнавати витрати. Така операція в бухобліку відображається записом Дт 23, 91, 92, 93 Кт 207, тому що фактично це витрати на поточний ремонт орендованого основного засобу.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5522
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025193
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025211
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202588