Головна Усі консультації Праця та соціальний захист Трудові відносини

Мікропідприємство в наступному році стає малим: коли потрібно створювати резерв відпусток?

Підприємство не створює резерв відпусток згідно з п. 7 П(С)БО 25 (є мікропідприємством). Проте є ймовірність, що за підсумками 2020 року воно відповідатиме критеріям малого. Коли воно має створювати резерв відпусток? Як врахувати невикористані відпустки за період, коли резерв не створювався? За якими формами фінзвітності звітувати в 2020 році?

Статтею 2 Закону про бухоблік встановлено критерії віднесення підприємств до мікро-, малих, середніх або великих підприємств залежно від балансової вартості активів, чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та середньої кількості працівників.

При визначенні категорії, до якої належить підприємство, використовуються показники, які на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із наведених у Законі критеріїв. Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів НБУ, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

Якщо підприємство однієї з наведених категорій за показниками річної фінансової звітності протягом двох років поспіль не відповідає наведеним критеріям, воно відноситься до відповідної категорії підприємств.

Тобто, ті критерії, яким відповідає підприємство на сьогодні, формуватимуть його статус лише наступного року.

Звідси висновок: щоб набути статус малого, підприємство має відповідати критеріям малого протягом 2020 та 2021 років поспіль. У такому разі воно з 2022 року набуває статус малого з відповідними наслідками (тобто з 2022 року  воно має створювати резерв відпусток, подавати квартальну фінзвітность тощо). Якщо у 2020 або 2021 році критерії малого не виконуються, підприємство залишається в статусі мікропідприємства.

 

Щодо врахування невикористаних відпусток за період, коли підприємство не мало створювати резерв відпусток

Це питання прямо законодавчо не врегульовано. Існує два підходи: або за рахунок поточних витрат, або за рахунок резерву, а у разі його недостатності  - за рахунок поточних витрат. Який з них застосовувати підприємство повинно вирішувати самостійно, прописавши це у обліковій політиці.  Докладно про це див. тут.

Як розрахувати резерв читайте тут.

 

Щодо форм фінансової звітності

За підсумками 2019 року, в 2020 році підприємство ще відповідає статусу мікропідприємства.

Фінансову звітність малого підприємства (форми №1-м, №2-м) мають складати:

  • малі підприємства;
  • представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності.

Фінансову звітність мікропідприємства (форми №1-мс, №2-мс) мають складати:

  • мікропідприємства;
  • підприємства, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, тобто платники єдиного податку;
  • непідприємницькі (тобто неприбуткові) товариства.

Таким чином, підприємство за 2020 рік має подавати річні  форми №1-мс, №2-мс.

Докладно про це читайте тут.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Степанов Михаил
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Праця та соціальний захист / Трудові відносини
Теги:
Відпустки , Фінансова звітність

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі