• Посилання скопійовано

Мікропідприємство в наступному році стає малим: коли потрібно створювати резерв відпусток?

Підприємство не створює резерв відпусток згідно з п. 7 П(С)БО 25 (є мікропідприємством). Проте є ймовірність, що за підсумками 2020 року воно відповідатиме критеріям малого. Коли воно має створювати резерв відпусток? Як врахувати невикористані відпустки за період, коли резерв не створювався? За якими формами фінзвітності звітувати в 2020 році?

Статтею 2 Закону про бухоблік встановлено критерії віднесення підприємств до мікро-, малих, середніх або великих підприємств залежно від балансової вартості активів, чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та середньої кількості працівників.

При визначенні категорії, до якої належить підприємство, використовуються показники, які на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із наведених у Законі критеріїв. Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів НБУ, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

Якщо підприємство однієї з наведених категорій за показниками річної фінансової звітності протягом двох років поспіль не відповідає наведеним критеріям, воно відноситься до відповідної категорії підприємств.

Тобто, ті критерії, яким відповідає підприємство на сьогодні, формуватимуть його статус лише наступного року.

Звідси висновок: щоб набути статус малого, підприємство має відповідати критеріям малого протягом 2020 та 2021 років поспіль. У такому разі воно з 2022 року набуває статус малого з відповідними наслідками (тобто з 2022 року  воно має створювати резерв відпусток, подавати квартальну фінзвітность тощо). Якщо у 2020 або 2021 році критерії малого не виконуються, підприємство залишається в статусі мікропідприємства.

 

Щодо врахування невикористаних відпусток за період, коли підприємство не мало створювати резерв відпусток

Це питання прямо законодавчо не врегульовано. Існує два підходи: або за рахунок поточних витрат, або за рахунок резерву, а у разі його недостатності  - за рахунок поточних витрат. Який з них застосовувати підприємство повинно вирішувати самостійно, прописавши це у обліковій політиці.  Докладно про це див. тут.

Як розрахувати резерв читайте тут.

 

Щодо форм фінансової звітності

За підсумками 2019 року, в 2020 році підприємство ще відповідає статусу мікропідприємства.

Фінансову звітність малого підприємства (форми №1-м, №2-м) мають складати:

  • малі підприємства;
  • представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності.

Фінансову звітність мікропідприємства (форми №1-мс, №2-мс) мають складати:

  • мікропідприємства;
  • підприємства, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, тобто платники єдиного податку;
  • непідприємницькі (тобто неприбуткові) товариства.

Таким чином, підприємство за 2020 рік має подавати річні  форми №1-мс, №2-мс.

Докладно про це читайте тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202533
  • Внесення запису в трудову книжку про роботу за сумісництвом
    Як правильно внести запис працівнику в трудову книжку, який працює за сумісництвом?
    12.09.202575
  • Анулювання бронювання у разі звільнення/прийняття працівника
    Працівник оформлений за сумісництвом у ТОВ та має бронювання. Плануємо оформити його на основне місце роботи. Чи потрібно в такому випадку спочатку зняти його з бронювання при звільненні із сумісництва, а вже після прийняття на основне місце роботи подавати документи на нове бронювання?
    12.09.20252051
  • Отримання критичного статусу для підприємства
    Як отримати статус критично важливого для підприємства (виробництво дронів) ? Які зараз є критерії щодо вимог, аби отримати критичність?
    11.09.2025634
  • Застосування ПСП до зарплати після відпустки
    ФОП має працівників, які з 01.08 по 24.08 пішли у відпустку. Відпускні виплачені 31.07. У серпні закриває лише 5 робочих днів, зарплата в працівників не за ці 5 днів - 2964,29 грн, 2119,05 грн, 2047,62 грн в залежності від окладу. При розрахунку зарплати ФОП має право застосувати соцпільгу до цих сум, оскільки вони не перевищують 4250 грн - 18% (261,05 грн; 108,91 грн; 96,05 грн). У нього виходить прибутковий. Чи має він право застосувати соцпільгу в такому випадку?
    10.09.202584