• Посилання скопійовано

Модернізація нерухомості у «загальносистемника»: чи є право включити до витрат?

ФОП на загальній системі має у власності нежитлове приміщення. Проведено модернізацію (ремонт) такого приміщення. Нерухомість надається в оренду. Чи має право ФОП включити до складу витрат вартість такої модернізації?

Відповідно до пп. 177.2 ПКУ об'єктом оподаткування ФОП на загальній системі є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Своєю чергою, у пп. 177.4 ПКУ наведено виключний перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, до яких, згідно з пп. 177.4.4 ПКУ, належать інші витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності (зокрема, на ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності).

При цьому, пп. 177.4.6 ПКУ передбачено, що не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів.

Своєю чергою, нежитлова нерухомість не відноситься до ОЗ подвійного призначення, а отже, підприємець має право на врахування витрат на її модернізацію або ремонт у зменшення оподатковуваного доходу (за умови, що така нежитлова нерухомість використовується у господарській діяльності підприємця).

Однією з умов віднесення до складу витрат є документальне підтвердження таких витрат. Зокрема, таким підтвердженням є первинні документи надані постачальниками/виконавцями робіт (видаткові накладні, якщо придбавались матеріали для ремонту та акти виконаних робіт) або внутрішні первинні документи (наприклад, зарплатні відомості, якщо модернізація здійснювалась працівниками підприємця, яким нараховано зарплату за це).

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Повідомлення ДПС про призначення головного бухгалтера
    На підприємство вперше прийнято головного бухгалтера. До цього бухгалтерський та податковий облік вів керівник. Чи виникає обов'язок подання повідомлення про зміну відповідальної особи (головного бухгалтера) до ДПСУ, і якщо так, то в якій формі та у який термін?
    15.10.202549
  • Який стаж вказувати в у колонці 21 заявки-розрахунку до ПФУ?
    Який вид страхового стажу (загальний чи за останні 12 місяців) необхідно вказувати у графі 21 "Страховий стаж" Заяви-розрахунку для отримання фінансування від Пенсійного фонду України?
    06.10.20259252
  • Строк договору поворотної фінансової допомоги
    На який максимальний строк може бути укладено договір поворотної безвідсоткової фінансової допомоги між фізичною особою та неприбутковою організацією?
    03.10.20252 585
  • Як правильно визначити дати закінчення строку позовної давності?
    ТОВ має перед іншим ТОВ товарну кредиторську заборгованість, яка виникла під час поставок товару 17.09.2019 р. - 18.09.2019 та 20.12.2019 р. Строк позовної давності за договором - 3 роки. Як правильно визначити дати закінчення строку позовної давності, починаючи з 04.09.2025 р., після всіх зупинок такого строку?
    02.10.20251 4362
  • Повторне надання інформації на запит органу ДПС
    Підприємство отримало запит від ДПС про надання інформації щодо оподаткування доходів нерезидента (дохід учасника ТОВ у вигляді дивідендів). Період – 2019 р. Цей період був перевірений плановою податковою перевіркою і в акті перевірки описано саме ці виплати з посиланням на надані підприємством документи. Ці документи запитуються повторно в отриманому запиті. Чи зобов’язане підприємство повторно надавати документи на запит органу ДПС?
    24.09.202557