Головна Усі консультації Облік та звітність Інше

Модернізація нерухомості у «загальносистемника»: чи є право включити до витрат?

ФОП на загальній системі має у власності нежитлове приміщення. Проведено модернізацію (ремонт) такого приміщення. Нерухомість надається в оренду. Чи має право ФОП включити до складу витрат вартість такої модернізації?

Відповідно до пп. 177.2 ПКУ об'єктом оподаткування ФОП на загальній системі є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Своєю чергою, у пп. 177.4 ПКУ наведено виключний перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, до яких, згідно з пп. 177.4.4 ПКУ, належать інші витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності (зокрема, на ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності).

При цьому, пп. 177.4.6 ПКУ передбачено, що не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів.

Своєю чергою, нежитлова нерухомість не відноситься до ОЗ подвійного призначення, а отже, підприємець має право на врахування витрат на її модернізацію або ремонт у зменшення оподатковуваного доходу (за умови, що така нежитлова нерухомість використовується у господарській діяльності підприємця).

Однією з умов віднесення до складу витрат є документальне підтвердження таких витрат. Зокрема, таким підтвердженням є первинні документи надані постачальниками/виконавцями робіт (видаткові накладні, якщо придбавались матеріали для ремонту та акти виконаних робіт) або внутрішні первинні документи (наприклад, зарплатні відомості, якщо модернізація здійснювалась працівниками підприємця, яким нараховано зарплату за це).

 

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Інше
Теги:
Витрати , Оренда , Нерухомість

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі