• Посилання скопійовано

Що відноситься до транспортних засобів подвійного призначення?

Що означають основні засоби подвійного призначення, а саме - вантажні автомобілі подвійного призначення згідно з пп. 177.4 ПКУ?

Згідно з нормами пп. 177.4.6  ПКУ, фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов'язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають:

  • витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
  • витрати на самостійне виготовлення основних засобів.

ДПС в ІПК від 20.09.2017 р. №1995/М/99-99-13-01-02-14/ІПК роз’яснила, які транспортні засоби відносяться до переліку основних засобів подвійного призначення.

Зауважимо, що важливість визначення таких основних засобів полягає у тому, що останні не підлягають амортизації, а тому не можуть бути віднесені платником (ФОП на загальній системі)  до складу витрат.

Так, до транспортних засобів, що підпадають під зазначену категорію, відносяться:

  • автомобіль легковий – автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння не більше ніж дев’ять з місцем водія включно;
  • автомобіль вантажний – автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів;
  • транспортний засіб спеціалізованого призначення – транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (наприклад, самоскид, фургон, автомобіль інкасації) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо);
  • напівпричіп – причіп, вісь (осі) якого розміщено позаду центра мас транспортного засобу і який обладнано зчіпним пристроєм, який забезпечує передачу горизонтальних та вертикальних зусиль на інший транспортний засіб, що виконує функції тягача.

Нагадаємо, що до основних засобів подвійного призначення також відносяться земельні ділянки та об’єкти житлової нерухомості.

Слова «подвійне призначення» означають, що ці об’єкти можуть використовуватися одночасно і для ведення підприємницької діяльності, і для особистих цілей ФОП. Тому не дозволяється їх амортизація та врахування витрат на їх обслуговування.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    Сьогодні 15:1136
  • Як писати витрати, що накопичувалися на рахунку 23 у 2022–2023 роках?
    Підприємство продає імпортне обладнання та здійснює його гарантійне та післягарантійне обслуговування. Понесені витрати відображаються на рахунку 23 «Виробництво» до моменту їх компенсації нерезидентом. Однак протягом 2022–2023 років витрати, накопичені на 23-му рахунку, не були компенсовані нерезидентом, а в 2025 році він офіційно повідомив листом, що компенсація цих витрат здійснена не буде. Як та у якому періоді списати витрати з 23-го рахунку? Які наслідки з податку на прибуток та ПДВ?
    Сьогодні 12:0239
  • Знищено майно та документи: як відобразити в акті інвентаризації та в акті на списання?
    Внаслідок пожежі знищено майно підприємства, а також первинні документи та регістри бухобліку. Як відобразити вартість знищеного майна в акті інвентаризації та в акті на списання?
    Сьогодні 09:0254
  • Знецінення активів на окупованій території: що в обліку?
    Підприємство є високодохідним, його активи розташовані на окупованій території. Чи може підприємство застосувати НП(С)БО 28 для зменшення корисності таких активів, прирівнявши суму очікуваного відшкодування до нуля? Чи будуть податкові різниці?
    Сьогодні 07:0525
  • Як списати безнадійну дебіторську заборгованість?
    ТОВ здійснило передоплату ФОПу за обладнання. Обладнання фактично не отримано і достеменно відомо, що не буде отримано в майбутньому. Повернення коштів також не очікується. Як оформити та списати цю безнадійну заборгованість у бухгалтерському та податковому обліках, уникнувши податкових різниць та дисконтування? Чи можна зараз створити резерв сумнівних боргів під цю суму, якщо раніше резерв не створювали?
    Сьогодні 06:11250