• Посилання скопійовано

Підстави визнання нереального постачання

17.07.2017 р. підприємством закуплено 125 тонн щебеню, а 25.07.2017 р. реалізовано - 150 тонн. Залишків на складі не було. Які наслідки, якщо це буде встановлено при податковій перевірці. Як виправити таку ситуацію?

Стаття 264 ГКУ надає роз’яснення щодо порядку постачання товару. Матеріально-технічне постачання та збут продукції виробничо-технічного призначення і виробів народного споживання як власного виробництва, так і придбаних у інших суб'єктів господарювання, здійснюються суб'єктами господарювання шляхом поставки, а у випадках, передбачених цим Кодексом, також на основі договорів купівлі-продажу. В свою чергу ст. 656 ЦКУ визначає, що предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому. В даній же ситуації виходить так, що договір та саме постачання не відповідають визначенням наведеним у Кодексах.

Виникнення такої ситуації може бути проблемою як для продавця так і для особи, що придбала такий товар. В даному випадку, податківцями операція з реалізації такої кількості товару може бути розцінена як нереальне постачання. У листі ДФС від 16.05.2016 р. №16872/7/99-99-14-02-02-17 (який ми розглядали) податківці надають наступне визначення:

  • "нереальне постачання (продаж) - документально оформлене постачання (продаж) відповідної кількості ідентифікованого товару за безтоварною операцією або походження якого не підтверджується фактом (джерелом) його законного введення в обіг та/або реального задекларованого виробництва (характеризується недійсністю формування відповідного активу)"

Відповідно у випадку анулювання господарської операції, покупець товару втратить право на визнання такого товару у своєму обліку, а також на включення до податкового кредиту суми ПДВ по такій операції, так як фактично податкова накладна була виписано не на реальне постачання товару. 

Для виходу з даної ситуації необхідно розібратись внаслідок чого вона виникла. Якщо при придбані такого товару постачальником були надані неправильні первинні документи (видаткова накладна), за умови постачання правильного обсягу (в даному випадку – 150 т), то відповідно необхідно вимагати заміну таких документів на правильні та коригування податкової накладної (для платників ПДВ). Якщо ж така розбіжність виникла внаслідок помилки у первинних документах при відвантажуванні такого товару наступному покупцю (приміром, насправді відвантажили 125 т), то відповідно коригуванню підлягають первинні документи з постачання. 

Також на підприємстві могли б бути неоприбутковані товари, які можуть бути виявлені внаслідок проведення інвентаризації, як надлишки. В такому випадку підприємством встановлюється шляхи якими такі товари могли б бути не оприбутковані. У випадку, якщо джерело постачання не встановлено, такі товари можуть бути прийняті до обліку з відповідним їх відображенням як безкоштовно отримані запаси.

Про інвентаризацію та облік надлишків ТМЦ ми писали тут>>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Перехідні операції резидента Дія. Сіті
    ТОВ з 01.10.2024 р. отримало статус резидента Дія. Сіті і стало платником податку на прибуток на особливих умовах. ТОВ звітується щоквартально з податку на прибуток. Якщо в IV кварталі ТОВ робить виплати ФОПам на ЄП за послуги, надані в ІІІ кварталі (коли ТОВ ще було платником податку на прибуток на загальних умовах), то чи впливають суми цих виплат на податок на прибуток на особливих умовах, платником якого ТОВ вже є у IV кварталі?
    20.11.202413
  • Як розрахувати інвестиційний прибуток при зменшенні статутного капіталу, сформованого за рахунок НМА?
    Засновник (ФО) вніс до статутного капіталу право оренди нежитлового приміщення – 500000 грн (частка 100%). Вартість внеску підтверджено експертною оцінкою. Засновник приймає рішення про зменшення статутного капіталу на 250000 грн. Виплату проведено грошима. Чи має право при розрахунку інвестиційного прибутку засновник зменшувати дохід (отриманий від зменшення долі) на суму внесених нематеріальних активів, а саме право оренди нежитлового приміщення, тобто на номінальну вартість внесеного статутного капіталу?
    18.11.202430
  • Особливості виплати дивідендів нерезиденту
    Згідно з протоколом учасників підприємство повинно було сплатити дивіденди за І кввртал 2024 р. в сумі 45 153 880 грн. Дата сплати - 01.10.2024 р., курс долара НБУ - 41,2199 грн, курс біржовий - 41,33 грн. Яку суму валюти потрібно перерахувати учаснику нерезиденту? Яку суму податку на доходи нерезидентів потрібно перерахувати до бюджету?
    15.11.2024227
  • Поворотна фіндопомога працівнику: чи може неприбуткова організація її видати?
    Чи може неприбуткова організація видати поворотну безвідсоткову фінансову допомогу своєму працівнику?
    15.11.202419
  • Як представництву нерезидента подавати декларацію з прибутку від імені нерезидента?
    Некомерційне представництво нерезидента набуло статусу постійного представництва нерезидента. Нерезидент за місцезнаходженням постійного представництва зареєструвався платником податку на прибуток. Як постійному представництву подавати декларацію з податку на прибуток, включаючи фінзвітність, від імені нерезидента?
    13.11.202418