• Посилання скопійовано

Підстави визнання нереального постачання

17.07.2017 р. підприємством закуплено 125 тонн щебеню, а 25.07.2017 р. реалізовано - 150 тонн. Залишків на складі не було. Які наслідки, якщо це буде встановлено при податковій перевірці. Як виправити таку ситуацію?

Стаття 264 ГКУ надає роз’яснення щодо порядку постачання товару. Матеріально-технічне постачання та збут продукції виробничо-технічного призначення і виробів народного споживання як власного виробництва, так і придбаних у інших суб'єктів господарювання, здійснюються суб'єктами господарювання шляхом поставки, а у випадках, передбачених цим Кодексом, також на основі договорів купівлі-продажу. В свою чергу ст. 656 ЦКУ визначає, що предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому. В даній же ситуації виходить так, що договір та саме постачання не відповідають визначенням наведеним у Кодексах.

Виникнення такої ситуації може бути проблемою як для продавця так і для особи, що придбала такий товар. В даному випадку, податківцями операція з реалізації такої кількості товару може бути розцінена як нереальне постачання. У листі ДФС від 16.05.2016 р. №16872/7/99-99-14-02-02-17 (який ми розглядали) податківці надають наступне визначення:

  • "нереальне постачання (продаж) - документально оформлене постачання (продаж) відповідної кількості ідентифікованого товару за безтоварною операцією або походження якого не підтверджується фактом (джерелом) його законного введення в обіг та/або реального задекларованого виробництва (характеризується недійсністю формування відповідного активу)"

Відповідно у випадку анулювання господарської операції, покупець товару втратить право на визнання такого товару у своєму обліку, а також на включення до податкового кредиту суми ПДВ по такій операції, так як фактично податкова накладна була виписано не на реальне постачання товару. 

Для виходу з даної ситуації необхідно розібратись внаслідок чого вона виникла. Якщо при придбані такого товару постачальником були надані неправильні первинні документи (видаткова накладна), за умови постачання правильного обсягу (в даному випадку – 150 т), то відповідно необхідно вимагати заміну таких документів на правильні та коригування податкової накладної (для платників ПДВ). Якщо ж така розбіжність виникла внаслідок помилки у первинних документах при відвантажуванні такого товару наступному покупцю (приміром, насправді відвантажили 125 т), то відповідно коригуванню підлягають первинні документи з постачання. 

Також на підприємстві могли б бути неоприбутковані товари, які можуть бути виявлені внаслідок проведення інвентаризації, як надлишки. В такому випадку підприємством встановлюється шляхи якими такі товари могли б бути не оприбутковані. У випадку, якщо джерело постачання не встановлено, такі товари можуть бути прийняті до обліку з відповідним їх відображенням як безкоштовно отримані запаси.

Про інвентаризацію та облік надлишків ТМЦ ми писали тут>>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Як оподаткувати доходи представництва, яке визнали постійним під час перевірки?
    Представництво нерезидента визнали постійним в результаті планової документальної перевірки. Представництво отримує дохід від реалізації автомобілів. Податок на прибуток за 2017 – 2018 рр. – 18% від 30% виручки від продажу автомобілів; за 2021 – 2023 рр. – 18% виручки від продажу. Материнська компанія зареєстрована платником податку на прибуток у березні 2024 р. Чи правомірний такий підхід перевіряючих?
    11.09.202417
  • Облік і оподаткування податком на прибуток отриманих дивідендів
    ТОВ, платник податку на прибуток, отримав дивіденди від емітента резидента України, інвестиційної компанії. Які особливості бухгалтерського обліку, оподаткування податком на прибуток?
    21.08.202464
  • Як визначити чистий прибуток, якщо податок на прибуток нарахували із запізненням?
    Підприємство планує виплатити дивіденди за 2023 рік у серпні 2024 р. У 2023 р. воно нараховує податок на прибуток за 2022 р. – Дт 443 Кт 641, у 2024 році так само нараховує податок на прибуток за 2023 р. Яка сума чистого прибутку буде розподілена на виплату дивідендів?
    20.08.202457
  • Безоплатні ТМЦ для нерезидента: що з податком на прибуток?
    ТОВ-високодохідник, платник ПДВ у квітні 2024 р. безоплатно надало ТМЦ нерезиденту (Німеччина) на суму 800 євро. Довідка щодо податкового резидентства є. Як вплине дана операція на об’єкт оподаткування податком на прибуток?
    09.08.202424
  • Податок на прибуток, ПДФО, ВЗ при викупі і анулюванні частки в СК
    З 2017 року ТОВ не нараховувало і не виплачувало дивіденди. Зараз учасник продає свою частку ТОВ та фізособі. ТОВ розраховується за придбану частку передачею права вимоги боргу. СК зменшується на суму придбаної ТОВ частки. Які податкові наслідки цієї операції з податку на прибуток для ТОВ, ПДФО та ВЗ для учасника фізособи?
    06.08.202440