Щодо списання палива в межах норм витрат, то насьогодні є дві позиції, які кардинально відрізняються одна від одної:
1. Фіскальна.
Списання палива і мастильних матеріалів здійснюється, виходячи з даних про пробіг автомобіля та норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. №43.
Згідно з пунктом 5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.1999 р. №318, витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань.
При цьому, перевищення витрат палива над лінійною нормою здійснюється згідно з правилами бухгалтерського обліку на підставі відповідного документа, затвердженого наказом підприємства. Коригування фінансового результату до оподаткування на суму перевищення витрат палива над лінійною нормою розділом III ПКУ не передбачено (Лист ДФСУ від 09.06.2015 р. №11999/6/99-99-19-01-01-15).
2. Судово-законодавча
Наказом директора ТОВ «Ш» затверджено порядок розрахунку нормативних витрат дизельного пального для автомобільного транспорту Товариства і визначено нормативні витрати пального для конкретних автомобілів Товариства. При цьому, для розрахунку нормативних витрат враховуються: лінійна норма витрат палива, пробіг автомобіля, норма на транспорту роботу, обсяг транспортної роботи. Факт використання ТОВ автомобільного транспорту засвідчують подорожні листи.
Оскільки Наказ №43 не зареєстрований в Мінюсті, він немає імперативного характеру, суд вважає, що списання палива на підприємстві повинно бути обов'язково врегульовано внутрішніми наказами на підприємстві та підтверджено відповідними розрахунками. Для списання палива підприємство повинно розробити внутрішні документи, які встановлюватимуть норми його витрат з урахуванням усіх технічних характеристик автомобілів, експлуатаційних норм та інших факторів (Ухвала ВАСУ від 16.02.2016 р. №К/800/49593/15).
Однак, враховуючи позицію ДФС, ті підприємства, які вважають за потрібне не сперичатись, можуть звернутись до ДержавтотрансНДІпроекту за заявками заводів-виробників чи підприємств - власників автомобілів на договірних засадах та отримати базові лінійні та диференційовані норми витрат палива з уточненням, за необхідності, коефіцієнтів їх коригування для автомобілей (моделей (модифікацій) ТЗ), які не входять до переліку ТЗ, наведених у додатках до Наказу Мінтрансу від 10.02.98 р. №43 "Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті".
Таким чином, на нашу думку, підприємство може встановити власні норми, які є вищими від розроблених ДержавтотрансНДІпроектом. Проте, у подальшому, свою позицію доведеться доводити в суді.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити