ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

МПЗ за 2025 рік: який коефіцієнт індексації НГО застосовувати

Для обчислення загального МПЗ за 2025 рік застосовується коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік — 1,12. ДПС пояснила, чому коефіцієнт 1,08 за 2025 рік тут не використовується

ДПС у підкатегорії 108.01.05 ЗІР  зазначає, що пп. 14.1.114-2 ПКУ встановлено, що мінімальне податкове зобов’язання МПЗ (далі – МПЗ) – мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ. Сума МПЗ, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній юридичній або фізичній особі, у тому числі фізичній особі – підприємцю, є загальним МПЗ.

МПЗ визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік (пп. 38-1.1.4 ПКУ).

Особливості визначення загального МПЗ платників єдиного податку встановлено ст. 297-1 ПКУ.

Відповідно до абзаців першого–третього п. 297-1.1 ПКУ платники єдиного податку – власники, орендарі, користувачі на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, а також голови сімейних фермерських господарств, у тому числі щодо земельних ділянок, що належать членам такого сімейного фермерського господарства та використовуються таким сімейним фермерським господарством, зобов’язані подавати додаток з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік.     У такому додатку, зокрема, зазначаються кадастрові номери земельних ділянок, які використовуються такими платниками для здійснення підприємницької діяльності, та для яких визначається МПЗ, їх нормативна грошова оцінка та площа таких земельних ділянок.

МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена обчислюється за формулою, наведеною у пп. 38-1.1.1 ПКУ, елементом якої є нормативна грошова оцінки відповідної земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю.

МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена обчислюється за формулою, наведеною у пп. 38-1.1.2 ПКУ, елементом якої є нормативна грошова оцінки 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, на 01 січня поточного року за формулою встановленою п. 289.2 ПКУ.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок (абзац п’ятий п. 289.2 ПКУ).

На вебпорталі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в підрозділі «Ринок та оцінка земель» розділу «Напрями» 12.01.2026 розміщено інформацію «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2025 рік», в якій поінформовано про значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2025 рік, який становить 1,08, а також наявна інформація щодо коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років, який, зокрема, становить:

  • 2017 рік – 1,0;
  • 2018 рік – 1,0;
  • 2019 рік – 1,0;
  • 2020 рік – 1,0;
  • 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);
  • 2022 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);
  • 2023 рік – 1,051 (для всіх категорій земель і видів земельних угідь);
  • 2024 рік – 1,12 (для всіх категорій земель і видів земельних угідь).

Висновок

Враховуючи, що при визначенні МПЗ використовується нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки або нормативна грошова оцінка 1 гектара ріллі по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю, та те, що податкові зобов’язання з плати за землю відповідно до п. 286.2 ПКУ обчислюються платниками станом на 01.01.2026 на поточний 2026 рік, а загальне МПЗ визначається за 2025 рік, то при здійсненні розрахунку загального МПЗ за податковий (звітний) 2025 рік платники єдиного податку використовують коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік, який становить 1,12.

Коефіцієнт 1,08 підлягає застосуванню при здійсненні розрахунку загального МПЗ за податковий (звітний) 2026 рік.

При цьому для отримання інформації щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок та нормативної грошової оцінки 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (з урахуванням коефіцієнтів індексації) необхідно звертатися до територіальних підрозділів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • МПЗ за 2025 рік: який коефіцієнт індексації НГО застосовувати
    Для обчислення загального МПЗ за 2025 рік застосовується коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік — 1,12. ДПС пояснила, чому коефіцієнт 1,08 за 2025 рік тут не використовується
    Сьогодні 09:452
  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    05.10.202626
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 574
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202635
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202639